דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המרד של עבדי האגואיזם

המרד של עבדי האגואיזם

מתוך איגרת של בעל הסולם: "פרעה היה יונק ומוצץ כל השפע שהתחיל לרדת בשביל ישראל (מי שמשתוקק אל הבורא). וזה סוד "שלא היה שום עבד יכול לברוח ממצרים".

ההתקדמות שלנו היא "שלילית". אנחנו משקיעים המון מאמצים וחושבים שאנחנו מתקדמים ומשיגים הצלחות כלשהן בדרך הזאת, ולפתע הכול נעלם. פרעה "שואב" את כל האור לעצמו. הכול נעלם בתוך האגו, מבלי להשאיר דבר מהמאמצים שלנו. זאת דרך ההתקדמות שלנו.

בנוסף לכך, זהו תהליך של אכזבה שמצטברת וגדלה. עד כדי כך שהאדם מרגיש שהוא אינו מסוגל יותר לעבוד עבור האגואיזם שלו, שלוקח ממנו את כל הישגיו. יש רגעים שבהם מופיעה אצלו התפעלות, התעוררות, קשר עם החברים, נכונות ללכת בדרך הזאת ולהתעלות מעל לאפסיות, מעל לחיים הריקניים. אך למחרת הוא שוב נאלץ להתחיל הכול מהתחלה, כאילו שלא עשה דבר. וכך פעם אחר פעם, והאדם אינו מרגיש כל התקדמות. לאן נעלם הכול?

למה כשאני מתעורר בבוקר, אני שוב חייב להתחיל מאפס, ואפילו מתחת לאפס? למה אני נאלץ לעלות מהמצב הבהמי, ובקושי להבין היכן אני נמצא? עליי לעורר את עצמי פיזית ונפשית, להתחיל שוב לעבוד על חשיבות המטרה, כדי להבין לאן נקלעתי, בשביל מה ולמה מתרחש כל זה? זוהי העבדות לפרעה.

אין שום דבר "מקרי" וחסר משמעות בכל מה שקורה איתי. אין פעולות של "הטבע העיוור". הטבע הוא שילוב של כוחות הבורא: מצד הפנים שלו או מצד האחוריים, כלומר, מהבורא ומפרעה. אבל זהו אותו הכוח: "אין עוד מלבדו", ואנחנו תמיד נמצאים בין שתי ההשפעות שלו. רק האיזון בין שני הכוחות האלה משתנה, כדי לתת לי הזדמנות להשקיע מאמצים.

הבורא בכוונה עשה שפרעה ישלוט בנו בצורה מלאה, ימחק את כל המאמצים שלנו, יראה לנו את אפסיותנו ויותיר אותנו חסרי תקווה להשיג מתישהו את המטרה. ואז, בזכות פרעה, אנחנו מתחילים להזדקק לבורא.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 20.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פרעה הוא העבד הנאמן של הבורא
אל "תטמינו באדמה" את המאמצים…
עבדות מרצון לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest