דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המרגלית של נשמתי

המרגלית של נשמתי

ספר הזוהר, פרשת "יתרו", אותיות תקל"ג-תקל"ד: "שתי מרגליות הן ומסך אחד ביניהם העומד בין זו לזו. מרגלית העליונה אין בה צבע, אין בה מראה בגילוי. המלכות נקראת מרגלית, להיותה נאחזת בנה"י דז"א, הנקראים רגליים. ומחמת עליית המלכות לבינה, נקראת גם הבינה בשם מרגלית. והיא מרגלית עליונה".

קיים סולם מדרגות מעולם אין-סוף ועד לעולם שלנו. הסולם הזה מורכב מ-125 מדרגות. בחצי העליון של כל מדרגה נמצא החלק התחתון של המדרגה היותר עליונה, והחצי התחתון של כל מדרגה שוקע בחלק העליון של המדרגה היותר תחתונה.

החצי העליון של המדרגה העליונה ביותר, זה עולם אין-סוף, והחלק התחתון שלה נמצא בתוך המדרגה התחתונה יותר. אם כך, החצי התחתון של כל מדרגה עליונה נמצא יחד עם החלק העליון של המדרגה היותר תחתונה.

אם כך, בכל מדרגה יש חלק משותף בין המדרגה העליונה והמדרגה התחתונה, שבו שתי המדרגות מתחברות לאחת.

החצי העליון של כל מדרגה נקרא גלגלתא ועיניים (ג"ע), החלק התחתון נקרא אח"פ. בסך הכול הן מרכיבות ביניהן עשר ספירות, אבל באופן כזה, שבמדרגה התחתונה נמצא אח"פ של העליונה, ועליו מתלבש ג"ע של המדרגה התחתונה הזאת.

אם כך, בחלק העליון של כל מדרגה יש בסך הכול עשר ספירות שיוצרות המדרגות העליונה והתחתונה יחד. וכך זה בכל מדרגה.

במערכת הכללית של הנשמות אנחנו מחוברים יחד, כל שבע מיליארד הנשמות.

משמע, שכל החלקים של הנשמה שלי נמצאים בכל אחד, ואם אני מתחבר איתם בצורה נכונה, אז כל החלקים שלהם נמצאים בתוכי, או כג"ע או כאח"פ. כלומר, לא נשאר בתוכי שום דבר משלי, חוץ מהנקודה ההתחלתית שלי, שאיתה התחלתי את הדרך שלי. רק היא לבדה נשארה בתוכי, כבסיס שלי, ואת כל השאר רכשתי מכולם, או את הג"ע שלהם או את האח"פים שלהם. אני כולל בתוכי את כולם, וזה הגוף של הנשמה שלי.

ואת זה מסביר ספר הזוהר: לא ניתן ליצור את ה"מרגלית", המלכות, הכלי הרוחני של כל אחד, אם לא תתחבר עם כולם. אני זקוק לכולם, זה הכלי הרוחני שלי. ואת הג"ע והאח"פים אני חייב לקבל מכולם. אז מי אני בעצמי? – הנקודה שבלב, שאיתה התחלתי את הדרך.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בספֵרה הזוהרת של הנשמה
מדוע גלגלי השיניים של הנשמות מחוברים זה לזה
נוסחת האין-סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest