דף הבית / כללי / המקור לכל המחשבות והרצונות

המקור לכל המחשבות והרצונות

הנה כתוב "אין עוד מלבדו", שפירושו, שאין שום כח אחר בעולם, שיהיה לו יכולת לעשות משהו נגדו יתברך. ומה שהאדם רואה שיש דברים בעולם שהם מכחישים פמליא של מעלה, הסיבה היא, מטעם שכך הוא רצונו יתברך. (בעל הסולם, ספר "שמעתי", מאמר א' "אין עוד מלבדו")

אכן, בעולם ישנו רק כוח אחד, ואנחנו, נמצאים בתוכו. אבל אנחנו נמצאים באשליית חופש ממנו, וסבורים שאנחנו לא מקושרים עם הכוח העליון, וגם אם מקושרים, אז אנו סבורים שאנחנו יכולים באופן כלשהו לסובב אותו, להיות ביחסי גומלין איתו. האשליה הזאת נקראת אגואיזם ועליו עלינו להתגבר.

זה שאני שולל את העובדה שהבורא הוא יחיד, וחושב שהמחשבות שלי אלה המחשבות שלי, שהרצונות שלי הם רצונות שלי, כך האדם נברא בכוונה. אני מרגיש, כמו גם כל אחד מאיתנו, שאני קיים באופן עצמאי, ואין אף אחד שיכול לצוות עליי או לקבוע עבורי על מה אני חושב, או מה אני רוצה. ודאי שיכולים לחייב אותי, אבל אני ארגיש שמנסים למלא אותי במחשבות אחרות.

ואילו לפי חכמת הקבלה אתה אפילו לא חושד במה שעושים איתך. המחשבות, הן לא שלך, שולחים לך אותן. הרצונות, הם לא שלך, מעוררים בך אותם. ההחלטות, הן לא שלך, מחליטים עבורך. וכל מה שתחשוב, מה שתרצה, מה שתחלום, מה שתתכנן, שלא לדבר כבר על החלטות ועל איך הן מיושמות בחיים, כל זה לגמרי לא אתה!

ומי אתה? אף אחד. אתה פשוט מנוהל באופן מלא על ידי הכוח היחיד, על ידי הבורא, שבתוכו אתה קיים. אבל ניתנה לך אפשרות למצוא ולגלות את האמת, האם אתה באמת מנוהל מלמעלה גם בלב וגם במוח, גם במחשבות וגם ברגשות.

זה הנושא החשוב ביותר בחכמת הקבלה, מפני שבכך שמגלים את הבורא, אנחנו למעשה מגלים את כל הבריאה: האם היא קיימת? מהו העולם הזה שאותו אנחנו מרגישים? האם אנחנו נמצאים בחלום או במציאות אמיתית? במה נבדל החלום הזה מהמציאות האמיתית? האם אלה המחשבות שלי או שמישהו הכניס אותן לתוכי? האם אלה הרצונות שלי או שמישהו עורר אותם בתוכי?

בהתאם לשאלות הללו הייתי רוצה לדעת, מאיפה מופיעות בתוכי כל המחשבות וכל הרצונות בלב שמנהלים אותי? מי המציא אותם? מי כיוון אותם אליי? בטבע אין מקריות: הם מופיעים מאיפה שהוא עוברים דרכי, הולכים לאן שהוא.

באופן כזה הבורא ברא אותי. באותה מידה שבה הרצונות והמחשבות נכנסים לתוכי, אני מרגיש חי, גדל. אנחנו נמצאים במערכת גדולה וסגורה שנקראת "הכוח העליון" או "הבורא". פרט לבורא אין אף אחד, אנחנו נמצאים בתוכו. המשימה שלנו היא לגלות אותו. זו הסיבה לקיום שלנו במצב מיוחד, שנקרא "העולם שלנו". זו הסיבה, לכל מה שמתרחש איתנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 2.9.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest