דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / המציאות הגשמית היא החסד הגדול ביותר של הבורא

המציאות הגשמית היא החסד הגדול ביותר של הבורא

שאלה: אחרי שהתחלקנו ל"עשיריות", אנחנו כאילו מתחילים את התהליך מחדש. ואחרי שנים של עבודה משותפת עם החברים, אני כבר צברתי כלפיהם המון "מטענים" פנימיים, גם חיוביים וגם שליליים…

תשובתי: כל זה לא שייך למושג המקורי של ה"קבוצה". בקבוצה האמיתית יש התחייבויות הדדיות מפני שהיא מחוברת לאחד. כולכם נמצאים בתוך סירה אחת, ואתם חייבים לסדר את היחסים ביניכם. זאת לא סתם חובה, אלא בלי זה אי אפשר.

נכון להיום, אתם סתם "חברים", בוחרים לכם את אלה שאיתם יותר נעים להיות, אבל כלפי המסגרת הקבוצתית האמיתית יש מחויבות. ואם לא, אז זאת עדיין לא קבוצה ולא עשירייה.

את הקבוצה אנחנו מרגישים על ידי מחויבות. אני כאילו דואג לתינוק שדורש טיפול אין סופי. וכאן לא מדובר על כך שיכול להיות שנעים לי, אלא בכך שזאת גם חובתי, מפני שאני מחויב כלפי חבריי. עלינו לפתח את שני ההיבטים הללו, אחרת הכול אבוד. אין אפשרות אחרת.

זה ממש פלא. שברו אותנו ונתנו לכל אחד מאיתנו ניצוץ שאפשר לחבר לאנשים אחרים, להתחבר בצורה מלאכותית, להשתדל להתחבר ברמה הגשמית. בלי המציאות הגשמית כל הניצוצות שלנו היו מפוזרים במרחקים אין סופיים זה מזה, ואנחנו לעולם לא היינו מסוגלים להתקרב בינינו. אבל אנחנו חיים בתוך הגופים הגשמיים שמאפשרים לנו להיות בהשפעה ובקבלה הדדית בינינו. הגופים הגשמיים, החלבונים, עוזרים לנו לבנות קשרים, להתחבר ביחד, על אף שהניצוצות עדיין מרוחקים זה מזה מרחק אין סופי.

לכן, האגו הנוכחי שלנו שייך לגופים ולא לניצוצות, כי זה עדיין לא היצר הרע האמיתי. אבל אם אנחנו, למרות הדחייה בין ה"גופים" שלנו, מתחילים להתקרב ולו במעט, אז אנחנו מתחילים לעורר את המאור שמקרב את הניצוצות שלנו.

לכן, תבין איזו הקלה, איזו עזרה זאת בדרך, שבעזרת מערכת כל כך "גסה" ונמוכה, אנחנו יכולים להתחיל לחבר את הניצוצות. האור המחזיר למוטב משפיע עליהם, ובינתיים אנחנו עוברים את השלב הנוכחי הארוך ביותר מכל יתר השלבים. את יתר המדרגות אנחנו נכבוש הרבה יותר מהר, אבל המדרגה הזאת היא ה"גסה" ביותר, כי כאן הכול נעשה בעזרת הגופים. זאת תקופת ההכנה לעבודה ישירה עם האור ועם הרצונות, שלב נפלא, החסד הגדול ביותר מצד הבורא. אף על פי שאני שונא את החבר, אני בכל זאת מתחבר עימו, זאת הזדמנות שמנוגדת לטבע. מפני שהטבע פועל לפי היושר, לפי האמת, וכאן פועל מנגנון שמבוסס על שקר.

לכן, צריך להשתוקק לצפות לרגע שיהיה לך נעים לראות את החברים כמו את הילדים שלך, ואפילו יותר מזה. כן, כן, אתה תרגיש שהחבר יותר יקר לך מהתינוק שלך…

מתוך שיעור על פי מאמר "הערבות", 20.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הגשמי כערובה לעצמאות
איש את רעהו יעזורו
המשחררים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest