דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המפתח לכל המנעולים הוא הרצון

המפתח לכל המנעולים הוא הרצון

בעל הסולם, מתוך מאמר "הערבות":

"והנך מוצא בעליל, אשר ענין מתן תורה, היה מוכרח להתעכב עד זמן יציאתם ממצרים, והיו לאומה בפני עצמם. דהיינו, עד שכל צרכיהם יהיו מסורים בידיהם עצמם, בלתי תלויים על אחרים. אשר אז הוכשרו לקבלת הערבות האמור. ואז נתנה להם התורה."

אני צריך להיות ברצון לקבל גדול, שנקרא "מצרים", אני צריך להיות בהחלטה פנימית. אין לי כוח לממש אותה, אבל יש לי כוח לבירור ולמסקנה – שאני רוצה לצאת מה"מצרים" הזה, אני חייב להתעלות מעליו.

ובמובן מסוים, אני כבר מרגיש שזה אפשרי אם אני אקבל עזרה מלמעלה. מתוך הבירור שלי אני מבין שהתקדמות רוחנית, היא לא אחרת מאשר התכללות הדדית בין כולם לכלי אחד ותיקונו על ידי האור.

ולאור הזה אני זקוק. אני מסכים לעשות את כל מה שתלוי בי, אני מבין את הנחיצות וההכרחיות והכדאיות של המתרחש, וזקוק רק לאור.

במקרה כזה אני מוכן לקבלת התורה, כלומר לשיטת התיקון. מפני שיש לי את כל מה שנדרש לצורך זה: כלי בגודל הדרוש, חסרונות, הכרחיות, הכרה בנחיצות התיקון, חיבור, וכמו כן, מאבק פנימי עם עצמי בעד או נגד החיבור.

את כל זה אני כבר מבין ומרגיש, מסכים עם הדרך הרוחנית ורוצה בה. חסר לי רק המאור המחזיר למוטב. ואני מוכן לעבוד עם כל המרכיבים האלו שנמצאים ברשותי, כדי לחייב את המאור המחזיר למוטב להשפיע עליי.

אז אני מגיע לנקודה המכרעת: מצידי הושקעה כל היגיעה הדרושה למגע הראשון, ואז אני סוף סוף בא במגע עם האור העליון.

כאן חשוב לזכור, שלא הבורא הוא זה שמקבל את ההחלטה האם לתת לי את המאור המחזיר למוטב, אלא אני בעצמי קובע את זה. ולכן אין מה לצפות לחסדים ורחמנות מלמעלה. "כסיל יושב בחיבוק ידיים ואוכל בשרו". שום דבר לא יבוא סתם כך מלמעלה, דווקא אני הוא זה שפותח את כל הדלתות. ואף על פי שאנחנו מדברים על יחסים הדדיים של האדם עם העליון, אולם בפועל, אני בונה את העליון. האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, והכול תלוי אך ורק ב"כלי" שלי, ברצון שלי. אם אני מסוגל לפתוח את ה"שסתום", את ה"ברז", אז מגיע האור העליון ועושה את הפעולה ההכרחית.

הכול תלוי באדם, ביגיעה שלו, בקשר שלו עם ספרי המקורות, עם המורה, עם הקבוצה, ההפצה. הכול מתחיל מלמטה. אם למטה יש לי מספיק רצון חזק ונכון, אז הוא פותח את כל השערים ומפעיל מלמעלה את כל הכוחות הרוחניים. היסוד להכל, זה ההכנה מצד התחתון.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות", 05.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להציב את הבורא לשירות המטרה
רצון שאינו תלוי באף אחד
נתינה וקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest