דף הבית / המפתח להצלחה בחיים

המפתח להצלחה בחיים

שאלה: כבר מגיל קטן מתחילים למדוד אותנו, בגן ובבית הספר יש ציונים והערכות, שמודדים האם הצלחנו או נכשלנו. מכניסים אותנו ל"פס" שיוצר בנו תפיסה מחשבתית, שגם כישלון וגם הצלחה הם אישיים. אבל אם נסתכל על הדברים בהבנה שהעולם מקושר, אז תהיה לנו תפיסה חדשה להתבוננות על כישלון?

תשובתי: האנושות נכנסת למסגרת, כמו מלחציים שסוגרים אותנו זה עם זה, וכל אחד צריך למצוא את מקומו ואת הצורה בה הוא מקושר עם האחרים. כוחות הטבע מייצבים אותנו ומחייבים אותנו להיות בקשרים כאלו. ככל שנאתר את המצבים האלו, נצליח יותר. נראה שאין מקרה, ומה שאנחנו מקבלים בכל רגע מחושב. מערכת הטבע שבה אנו נמצאים פועלת עלינו בצורה חכמה מאוד. עלינו להבין ולהכיר את כוחות הגורל שלנו, שמכוונים אותנו מרגע לרגע. וכך נוכל לראות את מפת החיים שלנו ולא תהיה לנו שום בעיה של הצלחה או כישלון.

שאלה: בתוך התמונה של המלחציים שסוגרות עלינו יותר ויותר ומחייבות כל אחד למצוא את המקום המדויק שלו, איך אתה מגדיר כישלון של מישהו מסוים?

תשובתי: כישלון של אדם מתבטא בכך שהוא לא יודע איך להתקשר נכון לאחרים. והכלל להתקשרות לאחרים זה קשר טוב עד "ואהבת לרעך כמוך". אם לא מלמדים זאת את האדם, אז הוא לא יודע איך להתקשר לאחרים ואחרים לא יודעים איך לקבל אותו, וכך אנחנו נמצאים בחברה שכולנו "לוזרים".

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1299, 21.2.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest