דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המערכת שמאפשרת לנברא להיות חופשי

המערכת שמאפשרת לנברא להיות חופשי

האור ברא את נקודת הרצון "יש מאין", והיא הנברא היחידי שקיים. וסביב הנברא הזה היה צריך לבנות מערכת, שבה הנקודה הזאת תוכל להגיע לדרגת האור שברא אותה – להגיע אליו בהבנה מלאה ובהרגשה הכרתית.

את כל זה היה צריך לספק לנקודה הזאת, ולהשאיר לה רק דבר אחד: בחירה חופשית בהתפתחותה. אך היה צריך לספק לה את כל האמצעים, התכונות והתנאים המוקדמים הנחוצים לכך.

מכאן נובע שצריך ליצור גשר בין האור לנקודה הזאת של החושך, שיהפוך למערכת שסוללת את הדרך אל האור ומאפשרת לו להקטין את עצמו עד דרגת הנקודה השחורה הזאת שנוצרה יש מאין.

והנקודה השחורה הזאת בעצמה, שהיא הפוכה מהאור, צריכה להתכלל מצורות שונות שקיימות על הגשר הזה בינה לבין האור. וכשהיא תכלול לתוכה את כולן, בצורה של הכנות פנימיות שנקראות "רשימות" (גנים אינפורמטיביים), היא תמצא את עצמה בקצה השני של מערכת העולמות.

ועכשיו, על ידי ההתעוררויות שמופיעות בתוכה, היא תוכל להתחיל לעלות במדרגות העולמות ולהכיר את האור בעצמה.

כל האמצעים מגיעים אליה מלמעלה: הרשימות, האור, הכוחות, הכלים, ההבחנות. הכול מלבד דבר אחד – תמיד נשאר אצלה חופש בחירה: האם להשתמש בהם כדי לעלות או לא. וזה הדבר החשוב ביותר!

בדומה למשל על בעל הבית והאורח. האורח אינו אשם בכך שהוא רעב ויש לו תיאבון. הוא אינו אשם בכך שהוא עני! זאת לא אשמתו שיש בעל בית חזק וטוב לב, שיודע על כל רצונות האורח, על התיאבון שלו ועל הטעמים שלו, והוא הכין לו בדיוק את המילוי המתאים לפי האיכות ולפי הכמות.

שום דבר כאן לא מוריד מערכו של האורח. אם הוא יודע להחזיק את עצמו בכבוד ולא להתנפל על האוכל, כל החסרונות שלו הופכים לזכויות, כל החולשה הופכת לגבורה, וכל התסכולים והטענות שלו הופכים לברכה, לקדושה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 06.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרגות הבחירה החופשית
נקודת החופש המרכזית של הנברא
דרגת חופש הבחירה היחידה שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest