דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המערכת שבה מתגלה הבורא

המערכת שבה מתגלה הבורא

בבבל העתיקה הונחו היסודות הראשונים ל – 70 אומות העולם, המון חמולות קטנות ושונות שנבדלו מאוד זו מזו. כאשר אברהם החל לספר להם על כך שגילה מעל לכל הכוחות העליונים, כוח אחד ויחיד של הטבע שמאחד בתוכו את כל השאר, החלו להימשך אליו נציגים מכל העמים.

אברהם אסף אותם יחד, הם אפילו לא הרגישו שהם באים ממקומות שונים ומטיפים תיאוריות, פילוסופיות ומנהגים דתיים שונים. הם מיד התנתקו מהעבר והחלו לחקור את העולם לפי שיטתו של אברהם. כל זה מתואר על ידי אברהם ב"ספר היצירה" שלו. מאז בני אדם החלו לכתוב על הכוח האחד של הטבע.

קבוצת אברהם שהתאחדה ויצרה בתוכה תנאים של "גוף אחד יחיד מאוחד", השיגה בתוכו את הכוח האחד הזה. מסתבר שאדם יכול לעשות מעצמו מעבדה. ליתר דיוק, לא מעצמו אלא מעשרה בני אדם, מפני שהאדם נברא מעשר התחלות שנקראות עשר ספירות. לא יותר ולא פחות. גם את זה גילה אברהם.

כאשר מתאספים עשרה בני אדם ומתאחדים בצורה נכונה, אז בקשר ביניהם הם מתחילים להרגיש את הופעתו של כוח חדש, ואת עצמם כמערכת שבה הוא מתגלה. מערכת כזאת נקראת "עשר ספירות".

במילים אחרות, אם עשרה בני אדם מנסים להתחבר זה עם זה למעלה מהאגו שלהם, בהשפעה ובקשר הדדי מלאים, הם מגלים כיצד מתגלה ביניהם קשר בצורה של מערכת שמורכבת מעשר ספירות, ובתוך המערכת הזאת, מופיע המילוי שלהם. הכוח הזה נקרא בורא הם מגלים אותו כראשוני.

אם בוחנים הכול מהצד ההפוך של הטבע, מצד הבורא, אז הבורא ברא על עצמו "לבוש" שמורכב מעשר ספירות. כפי שאנחנו לומדים בחכמת הקבלה, מלמעלה למטה, מעולם אין סוף ועד לעולם שלנו, כל השאר כבר התרחש בצורה של הטבע הדומם, הצומח, החי ובני אדם. אם בוחנים מלמטה למעלה, אז עלינו להגיע לכך, כדי ליצור בעצמנו מאותן עשיריות את אותה מערכת שבה מתגלה הבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.06.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest