דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המערכת זקוקה לכוונה

המערכת זקוקה לכוונה

שאלה: באחד השיעורים אמרת, שהכוונה להשפיע לא יכולה להיות פרטית. דווקא הכוונה נראית לי דבר ממש אישי, פרטי. האם זה לא היחס שלי כלפי החברה, הזולת?

תשובה: אנחנו נמצאים במערכת הקשר הכללית. המערכת הזאת נקראת מערכת ה"עולמות", זאת אומרת, העלמות. קיימת ההעלמה של הכוח העליון בתוך המערכת והמבנה של המערכת, ואנחנו לא רואים שאנו קשורים מאוד חזק זה לזה.

אנחנו מכירים את הקשרים "הבהמיים" שלנו: כאן ההורים שלי, הקרובים שלי, את אלה אני אוהב ואת אלה שונא, אלה אוהבים אותי, ואלה שונאים אותי. אבל המערכת ברמה יותר עדינה, יותר עליונה, נסתרת ממני. לכן העולם שלי הוא העלמה שלי.

ככל שנגלה את מערכת הקשר בינינו היותר עליונה, שהיא על מנת להשפיע, אז אנחנו נבין שאנחנו קשורים זה לזה, בין אם אנחנו רוצים בכך או לא, אנו קשורים בהכרח. עכשיו אנחנו לא פעילים אקטיביים של המערכת הזאת, אבל היא כבר זקוקה שאנחנו נפעל בצורה אקטיבית. הגיע הזמן שאנחנו נזדהה עימה, שאנחנו ננוע, שכל אחד יבצע את התפקיד שלו.

אנחנו מצידינו לא רוצים ולא מבינים את זה, ולכן אנחנו מרגישים את עצמינו במצב לא טוב. כמובן, המערכת הכללית ממשיכה לתפקד, אך בשל חוסר ההשתתפות שלנו אנחנו מרגישים את התפקוד הלקוי של העבודה שלה ומתפלאים: "במה הבעיה? מה עוד חסר שם?", זוהי המציאות שנקראת אצלנו "משבר".

ההבדל בין המצב הרצוי לבין המצב המצוי, בין המצב ההתחלתי, שהיינו שם באין סוף, לבין המצב שנחזור לאין סוף – ההבדל הוא רק בכוונה. את המערכת אנחנו לא משנים, הטבע שלנו לא משתנה: כל אחד נשאר עם האופי שלו, עם החיבורים שלו, עם כל המציאות, כל אחד נשאר במקומו. גם המבנה, איך שאנחנו קשורים זה לזה, לא משתנה: עבור מישהו אתה תלמיד, עבור אחר אתה חבר, עבור מישהו אחר אתה קרוב … החברים קשורים למורה, קשורים אחד לשני וגם לכל העולם… כל זה אינו משתנה, זה רק מתגלה לנו. לכן קיימים מגידי עתידות שיודעים מה יקרה בעתיד.

הבחירה היא חופשית וכל העבודה שלנו היא רק בהשתתפות הכרתית, הבנתית, רצונית, בתוך המערכת הזאת להיות חלק פעיל, להתקדם איתה כמו שרוצה הכוח שמפעיל אותה, שנקרא "בורא". זהו למעשה התפקיד שלנו, לגלות את אותה הזרימה, התנועה. כמו רוכב על הסוס – באותן התנועות שתהיה לנו כך ההתקדמות קדימה.

בצורה כזאת העבודה שלנו כל הזמן היא רק בכוונה: עד כמה שאני מושך את המערכת הזאת לאותו הכוח, עד כמה שאני מבין אותה טוב יותר, עד כמה שאני משתתף בה יותר, עד כמה שאני מגלה על ידה את הכוח שנמצא שם כדי לנוע יחד איתו, ובזה לעשות נחת רוח ליוצרו.

זה התפקיד שלי. בשביל זה אני משתתף בחיי הקבוצה, לכן מסדרים לי כאלה שותפים. חוץ מזה, אני מממש את התפקיד שלי כלפי העולם, כלפי כל חלקי המערכת כדי לעורר אותה, לסדר אותה, להפעיל אותה, עד שכולה תהיה בדיוק לפי הכוח הפנימי של המערכת, שנתקדם יחד איתו.

יחד עם זה, יש לי ודאי כוונה שהיא פרטית שלי, אך היא אינה יכולה להתממש בתוכי בלבד. אני לא יכול לממש אותה אם אני לא מחובר עם האחרים, אם אני לא עובד בהרמוניה איתם, אם אנחנו לא נמצאים ממש בשותפות בפעולה, בהבנה, בהכרה, באחזקה, בתחזוקה של המערכת. במערכת, אחד מאיתנו שסתום, והשני בוכנה, עוד מישהו גלגל וכו'. וכל אחד ואחד פועל בכיוון שלו, אך כולנו יחד למטרה אחת.

זה נקרא "ישראל, אורייתא, קב"ה". הקב"ה, זה אותה התוכנית הכללית שאנחנו משתוקקים לממש אותה. אנחנו לא סתם מתחברים במערכת, אנחנו בינינו צריכים למצוא את הקשר כלפיו. בלי זה אנחנו לא נמצא את הקשר בינינו, כי ביסודו של הקשר צריכה להיות איזו נוסחה, איזו מטרה, איזו תוכנית. חייב להיות ברור לנו לשם מה ואיך אנחנו מתחברים. אנחנו צריכים לאתר את המערכת שלנו בהשתוקקות לכוח הפועל בפנים, בהתאם לתוכנית הכללית. בלי זה אנחנו לא יכולים לעשות אף צעד, כולל גם ביחסים בינינו.

לכן יוצא, שהכוונה שלי שייכת לעבודה המשותפת עם החברים, שמטרתה היא לגלות את הבורא.

בסופו של דבר, אני מוסיף רק את הכוונה הזאת, ולא המעשה. כמו במערכת ההפעלה של המדינה, שבה כולם פועלים על ידי "המקל" של איזה שליט רע שרוצה לסחוט מהאזרחים את כל "המיץ", כל מה שיש להם, או לפי החוכמה של השליט הטוב שרוצה לטובת האזרחים. המערכת היא אותה המערכת, הקשר הוא אותו הקשר, לא צריך לשנות שום דבר חוץ מהתוכנה הפנימית שקיימת במערכת. מערכת הלימוד, המיסוי, הבנקים, בתי החולים וכו', נשארים קיימים במקומם. רק הכוונה משנה לחלוטין את סדר "זרימת האנרגיה", משנה את "הכתובת" שלהם. בסופו של דבר הכוונה משנה את הכול.

זה מה שאנחנו מגלים היום. "העולם כמנהגו נוהג", "אני הוויה לא שניתי", המערכת אינה משתנה, אנחנו רק מוסיפים את הכוונה שלנו אליה – "מסך ואור חוזר". ואז הכול מתחיל לזרום לפי הגישה שלנו. לפני כן, משכנו הכול לעצמינו בגלל "השליט הרע" שישב בתוכנו, ועכשיו כשאנחנו רוצים לטובת הזולת, זהו כבר שליט אחר.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות", 28.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הצל המתפוגג של העולם עם הרצון האגואיסטי
העולם יימשך אחרי הקבוצה
בקשה עם התחשבות בכל התנאים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest