דף הבית / חינוך, ילדים / המערכת הבנקאית בקצרה

המערכת הבנקאית בקצרה

דעה: המערכת הבנקאית של היום שומרת על עיקרון פשוט מאוד. אם אתה רוצה ללוות כסף, אתה מבטיח לבנקאי שתחזיר לו את ההלוואה, ועל סמך הבטחה זו הבנקאי יוצר עבורך מאזן. ועכשיו אתה חייב לו ריבית.

כיוון שמעטים הם האנשים שיודעים כיצד עובדת המערכת הזאת, אף אחד כמעט לא רואה כיצד כמעט בצורה מכאנית ובלתי מורגשת המערכת הבנקאית חיה על חשבון החברה בדומה לגידול סרטני, ומקטינה את האנשים עד לרמה של ברגים קטנים כדי להשביע את הרעב הכלכלי שלה…

הפיתרון לכל הבעיות הללו הוא פשוט, בדיוק כמו הסיבה להן. אנחנו צריכים להקים בנק שיהיה שייך לכולנו, בנק ממלכתי עם זכות בלעדית לייצר כסף. חייבים לאסור בו את יצירת לוחות המאזן מהאוויר, והן את הזיכוי מתוך המאזנים הללו. הבנק הממלכתי אינו זקוק לא להון ולא לרווחים. שיעורי הריביות יכולים להיות נמוכים מאוד, או משופים באמצעים פיסקליים (שקשורים לאוצר המדינה או להכנסותיה ממיסים, אגרות, וכולי).

הרווחים יזרמו בחזרה אל תוך הקהילה. המערכת המוניטרית עם בנק ממלכתי כזה אינה זקוקה להגדלת היצע הכסף, הגדלת הרווחים, אינפלציה, עלייה בפריון העבודה, תחרות, נצלנות ואבטלה. אם הוחלט באופן דמוקרטי, הממשלה יכולה שוב לקחת על עצמה את מתן השירותים הקולקטיביים ולבצע אותם לטובת האינטרס של אזרחיה.

יתרה מכך, ניתן להפנות את ההשקעות למקומות הרצויים לטובת הציבור, ולא לאיפה שאפשר להפיק את התועלות הכספיות הבטוחות ביותר והמהירות ביותר. הממשלה לא תהיה תלויה יותר בבנקאים. החוב הממלכתי יישאר בגדר נחלת העבר. ביחד נוכל לחזור ליציבות ושגשוג, במקום זלילתם, חורבנם, סחיטתם עד לייבוש של העובדים שלנו לטובת המלווים.

הערה: לא ניתן לעשות זאת ללא תיקון האדם, אחרת בני האדם בכל מקרה ימצאו דרך לניצול האחד על חשבון השני.

ידיעות קודמות בנושא:
מי שיש בידיו את הכוח ליצור כסף – שולט בעולם
הסימפטום הקטלני של הקפיטליזם
צריכים לבחון מחדש את יסודות המערכת הפיננסית העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest