דף הבית / חינוך, ילדים / המעבר להשפעה כתהליך טבעי

המעבר להשפעה כתהליך טבעי

ההפצה שלנו צריכה להיות פשוטה: אנחנו צריכים להביא את האדם להבנת העובדה, שהכלכלה הנוכחית קורסת מסיבות שאינן תלויות בנו, אלא מכוח הנסיבות האובייקטיביות. אף אחד אינו אשם, השלב הזה טמון בטבע של החברה האנושית. הוא נועד לאחד אותנו ולהביא אותנו ליצירת חברה אינטגרלית חדשה, שחיה לפי חוקי הערבות ההדדית.

קודם כל אנחנו ניגשים ללימוד, ולאחר מכן, מתחילה להשתנות צורת המחשבה שלנו, הגישה שלנו: מִצרה וישרה היא הופכת למורכבת. ואז אנחנו מתחילים להבין כיצד לבנות את מערכות היחסים בין בני האדם, בין השותפים לעסק, בין המדינות וכן הלאה.

אך השלב הראשון הוא הלימוד, החינוך האינטגרלי. כפי שכתב בעל הסולם, אולי יידרשו עוד שלושה דורות לפני שהאנושות תתחיל לבנות בפועל את החברה החדשה. כל כך הרבה זמן יידרש לכך שהאדם יכיר בשינויים ויתחיל לחשוב אחרת.

ועד אז אנחנו נחיה ונייצר את כל מה שהכרחי עבור הצרכים הבסיסיים שלנו, ונתקדם בהדרגה לקראת השקפת עולם אינטגרלית. המשבר בעצמו יחסל את כל המותרות והעודפים ויוריד אותם לרמה של ייצור הסחורה ההכרחית בלבד. זה כבר ברור: האבטלה הגוברת מונעת בהדרגה את הרווח מכולם, כולל מהצמרת. היאכטות, היהלומים, חשבונות הבנק המנופחים – כל זה ייעלם, בין אם נרצה בכך ובין אם לאו. העולם יגיע לכלכלה אחרת.

אנחנו מצידנו צריכים, עד כמה שאפשר, להכין כל אדם לאירועים העתידיים. כמובן, צריך לנסות לראות את המבנה של הכלכלה החדשה, אבל בגדול, היא תיבנה מעצמה. כי הכלכלה היא העתקה של הקשרים ההדדיים בין בני האדם. המערכת הכלכלית-פיננסית היא העתקה מהאגו שלנו. ולכן, אם נשתנה, אנחנו באופן אוטומטי, אינסטינקטיבי, נתחיל לשנות את היחסים ההדדיים שלנו בכל התחומים, כולל התחום הכלכלי.

אין צורך בתנועות חדות, לא צריך ליצור גלים, וגם לא לחולל מהפכות ולהשתמש בשיטות כוחניות. הכול ילך באופן טבעי, ובדיוק על זה כתב בעל הסולם ב"כתבי הדור האחרון": "רעיון השתפני צריכה בישול וביכור במוחו האדם לא פחות מג' דורות שלימים ושל שלוה והסכמה כללית, ולפיכך עוד הרבה גלגולים ונסיונות יעברו בעולם בטרם תבואה על קצה – ואין דרך יותר נקל לבשל הרעיונות רק בדרך הדתיות [בדרך של תכונת ההשפעה]".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 08.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עוברים להשפעה
גישה משולבת: קטנותם של הגדולים וגדלותם של הקטנים
חינוך אינטגרלי, בלי תנועות חדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest