דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המסע עם רבי שמעון

המסע עם רבי שמעון

מיכאל לייטמן

שאלה: מדוע מחברי ספר הזוהר כל הזמן חוזרים ומסבירים את אותו הדבר? האם אין זה מספיק להסביר את העיקרון ולהמשיך הלאה? מדוע יש לכתוב כל כך הרבה על הדברים שכבר מובנים לנו, שכל יסוד (אלמנט) מורכב מארבעה חלקים שמוכפלים בג' קווים, שזה בסך הכול 12 חלקים?

תשובתי: בחזרה שלהם על ההסברים האלו, מחברי הזוהר נותנים אפשרות לאלה שכבר יש להם מסכים וכלים רוחניים, לבצע יחד עם הקריאה את כל הפעולות, המתוארות בספר. אז האדם מגלה את הפעולות האלה ומבצע אותן יחד עם רבי שמעון, באותו הזמן כשהוא כתב את ספר הזוהר. כי הרי ברוחניות הזמן אינו קיים. לכן הוא מתחבר עם המחבר, לוקח אותו ביד כמו ילד קטן האוחז בידו של המבוגר והולך יחד איתו.

רבי שמעון מוליך את האדם אחריו, מראה ומסביר לו את כל הפעולות והתכונות בזו אחר זו, וחוזר שוב ושוב על אותן הפעולות במקומות השונים. מדוע? – משום שכל פעם עלינו לתקן עוד תכונה בתוך הרצון ליהנות שלנו.

נדמה לנו שזה כבר מספיק, כמה עוד אפשר לחזור על אותו הדבר, אין לנו שום ידע והרגשה שזה לא אותו הדבר. השמות והכינויים כאילו נראים אותו הדבר, אך כל פעם אלה הן הבחנות פנימיות חדשות. לכן עלינו פשוט לשחות בזרם יחד עם מחברי ספר הזוהר, ולהשתדל כמה שאפשר יותר להתחבר איתם ולהבין מה שמתרחש.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 05.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
הזוהר הוא גשר צר המוביל לרוחניות
הזוהר – מקור של אור אין סוף
הקשרים הסודיים של ספר ה"זוהר"

2 comments

  1. "רבי שמעון מוליך את האדם אחריו, מראה ומסביר לו את כל הפעולות והתכונות בזו אחר זו"

     אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / מקובלי "בני ברוך" / קבלה לעם / פותחים את הזוהר / מוליך החמורים

    מוליך החמורים נראה לכאורה אדם פשוט; הוא צועד לצידם ברגל בעוד הם "רוכבים על החמור". המחַמר שואל את המקובלים שאלות הקשורות לחוקים שיתגלו להם בדרגתם הרוחנית הבאה. הם אינם יכולים לענות על שאלות אלה, כי הם עוד לא השיגו את המדרגה הרוחנית הזו. שאלותיו של המחַמר מגלות להם שהם אינם מסוגלים להעפיל למדרגה הבאה בכוחות עצמם.

    המחַמר מוליך אותם למדרגה הבאה, מסיבה זו הוא נקרא "מוליך החמורים" — הוא זה שמוליך את "החומר" שלהם, את הרצון האגואיסטי הבלתי מתוקן שלהם. שני המקובלים מגלים את גדלותו של אותו "מחַמר פשוט" שאותו לא העריכו קודם, ואז, מספר הזוהר, הוא עובר ל"ראש השיירה" ומוביל אותם קדימה.

    הזוהר מסביר שעניין "דטעין חמרי" הוא הנשמה, שנשלחת ממרום כדי לסייע לאדם להתעלות ממדרגה למדרגה בסולם הרוחני.

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/45130

  2.  אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב יהודה אשלג, בעל הסולם / ספרים שיצאו לאור / פרי חכם / אגרות קודש / אגרת 1 – 1920, עמ' כ"ה

    משל למלך שעבדו נשא חן בעיניו עד שביקש לגדלו ולנשאו על כל השרים, כי הכיר בלבו אהבה נאמנה בל – תמוט.

    אבל אין זה מנימוסי המלכות לרומם אדם לרום המעלות בפעם אחת, ובלי סיבה נראית לעין. אלא שנימוסי המלכות לגלות טעמו לעין כל בחכמה עמוקה.

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/4129

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest