דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המנווט שעומד בדרך אל האור

המנווט שעומד בדרך אל האור

2012-09-21_congress_sever_1350_w.jpg

שאלה: בישראל חל חג החנוכה, שמשתייך לתאריך של ניצחון המכבים על היוונים. במה הוא אקטואלי היום? מה משמעות הסמליות שלו?

תשובתי: החג הזה מראה, שבסופו של דבר, האיחוד מנצח. זאת הסיבה שבגללה המכבים ניצחו, ואנחנו צריכים לנהוג באותו האופן.

משמעות החג היא פשוטה מאוד: אם ישראל מתאחד ומושך את האור, הוא מנצח. ולא על ידי הכוח. את כל כוחות הרע לא ניתן לנצח רק על ידי האיחוד, אף על פי שהגישה הזו קרובה לרבים. למעשה, זה המסר שלנו על הערבות, אך הוא משאיר בסוגריים עניין מפתח. הרי השונאים גם מלוכדים ואפילו עוד יותר.

בפועל, ישראל מנצח רק אם האיחוד שלו מושך את האור. הרי אז דרך ישראל הוא עובר לאויבים והופך אותו לדבר ההופכי – משונאים לתומכים. זה הניצחון האמיתי.

בצורה כזו המלחמה נערכת במימד אחר לחלוטין. אנחנו מפעילים לא את הגורמים החיצוניים, אלא את הכוחות הפנימיים של הטבע ובכך אנחנו מנצחים בקרב. כאן אסור לשכוח שיש לנו עסק עם כוח שמחזיק בידיו את כל החומר ולפתע הוא מתחיל לפעול בצורה הפוכה.

בעולם שלנו מולך כוח הקבלה, השליטה, האכזריות. אצלנו החזק עולה על האחרים ומנצל אותם לטובתו – לפי שכלו והרגשתו, לפי המושגים שלו עצמו.

ומלבד זה, בעולם ישנה קבוצה קטנה וחלשה לפי המדדים הסטנדרטיים. קבוצה שאף אחד לא מתחשב בה, אף על פי שהיא יכולה כזכוכית מגדלת להעביר דרכה אור – כוח השפעה גדול. הכוח הזה יאיר לא על הקבוצה עצמה, אלא על השונאים שלה, ואז הם יירגעו, יתוקנו. למשל, ירגישו לפתע שהם צריכים לעסוק במשהו אחר במקום אחר לחלוטין.

העמים חושבים שישראל מסובבת את העולם וישראל באמת מסוגלת לכך – כמובן לטובת העולם. ואם היא לא עושה זאת, אז רע לעולם. אז יוצא שבני ישראל תמיד מביאים לעולם טוב או רע. בכך יש להם חופש בחירה: כ"נווטים" הם מכוונים אור אין סוף (אא"ס) בדרך זו או אחרת, כשהם קובעים בכך את השפעתו על העולם, את הלבוש שהוא יתפוס.

השאלה היא האם אנחנו יכולים להלביש את האור הזה בכוונה נכונה בעל מנת להשפיע? או שאין לנו כוונה נכונה? זה תלוי בנו, בארגון "בני ברוך" (ב"ב). האור מטפטף ואנחנו נמצאים יחד איתו – אבל האם אנחנו מחזיקים בכוונה הנכונה?

אם כן, אז האור המחזיר למוטב מגיע לכולם והעולם מיתקן. כמובן שאז גם האויבים שלנו נעלמים, במילים אחרות, נעלמים הרצונות והכוחות העוינים. וזה מתרחש אם אנחנו מאוחדים, הרי במקרה כזה אנחנו מעניקים לאור את הלבוש הנכון של האיחוד.

ואם אנחנו מפורדים, אנחנו לא נותנים לאור העובר דרכנו את ה"עטיפה" הנכונה והוא הופך לחושך כלפי העולם, להופכיות של עצמו. זה רע גם לעולם וגם לנו, כיוון שהאנושות פונה בחזרה אלינו, כשהיא מרגישה שדווקא כאן מסתתר המקור לכל הצרות.

והתגובה הזאת תימשך עד שאנחנו נבין סוף סוף שאין מוצא אחר, שאנחנו חייבים להיתקן, כדי לשייך את עצמנו ואת כל העולם לבורא ולגרום לו נחת רוח (נ"ר).

מתוך השיעור לפי מאמרו של הרב"ש, 12.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמת המכבים המודרנית עם האגו הגלובלי
הנר הראשון שנדלק בשרשרת האיחוד
שמן עבור האש הקדושה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest