דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / המכות האחרונות של פרעה מודרני

המכות האחרונות של פרעה מודרני

הקשר הנכון בין כל חלקי הטבע כמו במערכת אחת נקרא אהבה, אשר לוקחת בחשבון אינטרסים של כולם כמו במערכת אחת. כלומר, אני ארגיש את כולם כחלק בלתי נפרד ממני, הרי אנחנו באמת קשורים כך!

הבעיה היא שבעולם שלנו איננו רואים כוח שמסוגל להוביל אותנו למצב כזה. לכן אנחנו אפילו לא מסתכלים לכיוון הזה, חושבים שזאת אוטופיה, מנסים לנצל את העולם בצורה אגואיסטית, כל אחד לפי יכולתו. אך לבסוף אנחנו הורסים את העולם ואין יותר מה לנצל… אנחנו מובילים למוטציות כאלו שכבר מאבדים כל שליטה על המתרחש.

לכן בדור שמגיע לייאוש מוחלט ולחוסר אונים מתגלה הנקודה שבלב וחכמת הקבלה. היא הופכת להיות הכרחית, לכן עלינו לגלות אותה. זהו תנאי הכרחי לתיקון העולם. העולם חייב להכיר אותה. בדומה לסיפור על מכות מצרים, כאשר משה מתווכח עם פרעה. למה הוא הגיע אל פרעה מלכתחילה? – מכיוון שכל אגואיסט בעולם הזה חייב לגלות שקיימת שיטה של תיקון!

הודות להפצת השיטה הזאת מצד אחד, ומהצד השני הודות לצמיחת האגואיזם, שני העקשנים הללו, עם ישראל ופרעה, עומדים זה מול זה ומבינים שאין מוצא. ואז העולם הזה, פרעה האגואיסטי, חייב להבין שעליו להתעלות מעל המצב שלו ולקבל את שיטת התיקון. לכן, כפי שכתב בעל הסולם, הפצת חכמת הקבלה זהו תנאי הכרחי והחשוב ביותר לתיקון הרוחני.

מתוך שיעור על מאמר "מתן תורה", 24.10.2010

One comment

  1. לרב לייטמן היקר שלום.
    יש לי בקשה,
    שתעודד את התלמידים שלך לשמור על בריאותם,
    ותמליץ להם להמנע מעישון.
    יש ביניהם מעשנים כבדים,וכולם סובלים.
    בתודה
    נאוה קמרט

    קשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest