דף הבית / כלכלה / כסף / המכון לחקר העולם שלאחר המשבר מזהיר: תצפו לסערה! (חלק ט')

המכון לחקר העולם שלאחר המשבר מזהיר: תצפו לסערה! (חלק ט')

מתוך דו"ח התוצאות של המחקר הבינלאומי:

  • המשבר הכלל עולמי הבא כבר מתחיל להיווצר. לפי טבעו הוא יהיה אקולוגי. הוא ייגרם על ידי דלדול/זיהום/מחסור במשאבים טבעיים החיוניים לחיים. הוא יתגלה כמשבר מערכתי, אֵתי, כלכלי וסוציאלי. קיימת אפשרות שהוא יביא לקריסה סוציאלית חלקית או מלאה. (מ. ווְרָאנְקָה, קרואטיה, עיתונאי).
  • חשוב להבחין בשני משברים שאותם אנחנו עוברים במשך השנים האחרונות, הפיננסי והכלכלי. המשבר הפיננסי נובע מחמדנות, פשוט מתוך מוטיבים אגואיסטיים אישיים. המשבר הכלכלי הנוכחי, שבו אנחנו נמצאים היום, נולד מתוך שלושה גורמים. הגורם הראשון שהכניס את העולם לירידה הכלכלית הכי מהירה ולמיתון הכלל עולמי הראשון מאז שנת 1945, היה המשבר הפיננסי והגבלת האשראי.
    ברגע שנעשה ברור שהמערכת הבנקאית (במיוחד הבנקים הגדולים בארה"ב) הגיעה לבלגן שלם, השווקים העולמיים החלו במהירות להתדרדר מטה, והשאירו חברות בחוסר ערך ואת התושבים בפני עובדה של הפסדים אישיים גדולים מאוד. הגורם השני הוא הבורוּת. רבים מידי, כמו למשל הבנקים האירופאים, סברו שהם מוגנים מהאסון הפיננסי שהשיג את ארה"ב.
    מדינות רבות מידי, במיוחד המדינות המתפתחות, סברו שהן גם כן מוגנות מהמשבר הפיננסי. הבורות הביאה לכך שחברות ומדינות מצאו את עצמן באותה המידה לא מוכנות לנקיטת אמצעים ביחס לאסון הכלכלי שהגיע לאחר מכן. והגורם השלישי היה קצרות רואי. ברגע שהחברות והמדינות הבינו שכולם חווים את השפעתו של המשבר הפיננסי הנוכחי ואת התרחבותו של המשבר הכלכלי, רובן התמקדו בהחלטות כגון "תפירת טלאים זמנית". (ס. גֵרְמָנְט, קנדה, יועץ עסקי).

ידיעות קודמות בנושא:
המכון לחקר העולם שלאחר המשבר מזהיר: תצפו לסערה! (חלק ח')
המכון לחקר העולם שלאחר המשבר מזהיר: תצפו לסערה! (חלק ז')
המכון לחקר העולם שלאחר המשבר מזהיר: תצפו לסערה! (חלק ו')

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest