דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המכבים והאידיאולוגיה היוונית, חלק ג'

המכבים והאידיאולוגיה היוונית, חלק ג'

נכון להיום, אנחנו מיצינו את כל האפשרויות של התפיסה האגואיסטית בכל התחומים, בין אם בחינוך, בתרבות, בחיי היום יום, במשפחה, ביחסים בין בני אדם ובין מדינות, היכולת להמשיך את חקר היקום, וכולי. הגבול של הכרת העולם האגואיסטית כבר כל כך קרוב, שאנחנו מרגישים אותו.

לא מדובר רק על קריסת המדע, אלא על סיומו, על אותו הקו שבו מסתיימת היכולת שלו ללמוד ולחקור את הטבע באופן מופנם, על בסיס הרצון האגואיסטי שלנו. בעולם יש עוד המון דברים ותופעות, אבל אין בכוחנו להגיע אליהם, אנו לא מסוגלים לתפוס ולגלות אותם. עבור החושים הנוכחיים שלנו, הם נשארים "שקופים".

מצד שני, כאשר אני מתעלה מעל המחקרים לפי הדגם ה"יווני" ורוצה לצאת החוצה, להשפעה ואהבה, אז אני עולה מעל ה"אני" החומרי, הבהמי והאנושי שלי ורוצה להרגיש את המציאות, את הטבע כפי שהוא, ללא הפרעות מ"תוצרת עצמית", ללא "מסנן" שמכוון לתועלת אישית.

בהתחלה, האדם תופס את המציאות ואחר כך חוקר אותה. לכן, אני רוצה לתפוס את המציאות ללא משוא פנים, ללא שום "סינון", ללא שום הפרעות פנימיות. אני רוצה לראות אותה כפי שהיא באמת.

ואז, על ידי עבודה על עצמי, אני מגלה שהיא כולה מהות של כוח השפעה ואהבה עצום. בכוח הזה פועלות המון מערכות. הן נמצאות סביבנו ואני יכול ליצור איתן קשר, שהודות לו אני מבין מה בעצם קורה.

כי חוץ משני אחוזים מותנים, כל שאר פרטי המציאות נמצאים דווקא שם, במערכת ההשפעה. כמו כן, אנחנו מכנים אותה מערכת "עליונה", מפני שדווקא היא מנהלת הכול, מבקרת וקובעת את כל המתרחש.

בחזרה לחג החנוכה: על זה נלחמו המכבים, על הרגשת המציאות והיחס כלפיה של העָם היהודי. או שביסודו תהיה השיטה העצמית והמוחצנת שלנו, שיוצאת מעבר לגבולות של התפיסה החומרית והגופנית, או להיפך, אנחנו נסתפק בתפיסה צרה של הגוף, כלומר בגִרסה ה"יוונית". בין שתי התפיסות המנוגדות הללו התנהל המאבק באותם הימים.

שאלה: מה אנחנו יכולים לדלות, ללמוד מהיום הזה?

תשובתי: היום, לאחר שהייה בת אלפיים שנה בתפיסה ה"יוונית", אנחנו חייבים לצאת מתוכה. ולכן כל התפיסה הזאת עם המדע והתרבות שלה שוקעת לתוך משבר. עכשיו היהודים, ואלה שמבינים את צדקתם, צריכים לצאת מתוך החברה האנושית ושוב לרכוש תפיסת עולם אובייקטיבית, ואחר כך להוציא לדרגה הזאת את כל השאר.

ואז, לגשת למחקר של המציאות האמיתית, כאשר כל העולם האין סופי ניצב לפנינו ואנחנו יודעים כיצד להתאים את עצמנו אליו בתור יצורים חסרי גבולות, שחיים באושר בתוך נצחיות ושלמות.

זה נקרא היום "מלחמת המכבים".

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 471, 14.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המכבים והאידיאולוגיה היוונית, חלק א'
חנוכה שבאדם
מלחמת המכבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest