דף הבית / חינוך, ילדים / המידע על הדבר האינטימי ביותר

המידע על הדבר האינטימי ביותר

Laitman_2010-12-25_9595.jpg

שאלה: בימינו שום דבר לא מעניין את האדם הנורמאלי שחי את חייו, חוץ מהבעיות היום יומיות. מה יחייב אותו ללמוד בקורסים של הלימוד האינטגרלי אם קשה לו ללמוד? והוא הרי צריך לרכוש הרבה ידע רב גווני. איך אנחנו יכולים לעניין את האדם?

תשובתי: אני לא חושב שזה כל כך מסובך, מפני שאנחנו מספרים לו על עצמו, על חיי היום יום שלו, על החברה שבה הוא חי. אנחנו למעשה מסבירים לו את מה שהוא רואה והיכן שהוא נמצא. אנחנו לא נותנים לו שום דבר תיאורטי.

הבעיה בחינוך מופיעה, כאשר אתה בצורה ספקולטיבית בלבד מספר לאדם על איזה שהן פעולות, חוקים, והוא לא רואה אותם, לא צופה בהם, אין לו שום קשר אליהם. או אולי, יכול להיות, שהוא רואה, כאשר אתה מראה לו איזה מכשיר ומסביר כיצד הוא פועל, ואילו האדם אינו מבין.

כאן אתה מסביר ומראה לו כאילו על האצבעות: זאת אמא, זה אבא, ילד, סבתא, וזה סופר מרקט, עבודה וכולי. אתה מראה לו את שיתוף הפעולה של כל המערכת, עד כמה היא מקולקלת, עד כמה הטבע דורש מאיתנו גלובליות, אינטגרליות. אתה מספר לו על הגוף: כיצד פועל האורגניזם, במה מתבטאת הבעיה כאשר הוא יוצא מכלל איזון (זה כל המחלות שלנו), איך אנחנו מביאים אותו לאיזון בעזרת כל מיני תוספות כימיות, מפני שאנחנו בסך הכול "שק" עם אלקטרוליטים.

אתה מסביר לו מה הוא מהווה בפני עצמו ואיפה הוא נמצא בהכרח. זה קרוב לכל אדם. לכן איני חושב שבקורס הנכון של ההשכלה האינטגרלית מישהו יראה בכך קושי. לפחות, אפילו הילדים שלנו תופסים את זה בצורה הטבעית לחלוטין וקולטים הכול במהירות.

תבין, שבסופו של דבר אנחנו מדברים על הנשמה של האדם, על הדבר הכי פנימי אצלו, הכי אינטימי, הכי קרוב אליו. אם אנחנו פותחים לפניו בצורה הנכונה את תמונת הטבע שלו אז הוא ירגיש ויבין אותה.

הוא יבין שמדובר על משהו מאוד חשוב עבורו, עליו עצמו. מה גם, שמוסבר איך לסלק את כל ההרגשות השליליות, את כל הבעיות, להשיג משהו שאי אפשר לרכוש, לא בעד כסף ולא בעד יגיעה ומאמצים, אלא דווקא כך, דרך היכללות בחינוך. לא בהשכלה אלא בחינוך.

החינוך, הוא דיון על החומר הנלמד בתהליך של תקשורת בין בני האדם, כאשר הם על ידי השאלות והתשובות ההדדיות שלהם, מבררים את מה שלומדים. זה מיושם הלכה למעשה, לאט לאט, בדיון חופשי. אני לא חושב שישנו מישהו בעולם שלא מסוגל לגלות משהו על עצמו בצורה כזאת. חוץ מזה, אנחנו מכינים לכך כמות גדולה של כל מיני העברות מידע: גם שירים, סיפורים ומחרוזות, ספרים, רומנים, קליפים וסרטים, הסברים קצרים בעל פה ובכתב.

אני עוד לא ראיתי כזאת דוגמה שהאדם לא יכול היה לתפוס את זה. להיפך, כזה מידע, בשונה מכל שאר הלימודים והמדעים, כל אדם יתפוס כדבר אישי שלו.

מתוך שיחה מס' 14 על החינוך האינטגרלי, 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כדור מר או מתוק? – הבחירה שלכם
אל תתבייש מעצמך
בלי ידע, אין אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest