דף הבית / המשבר ופתרונו / המשימה הגלובלית: פתרון המשבר

המשימה הגלובלית: פתרון המשבר

שאלה: כיום, אנשים שיש להם עסקים בינוניים מתמודדים עם קשיים גדולים. יש להם אפשרות או להצטמצם לעסק משפחתי קטן, או להתקבל לעבודה בחברה גדולה. כך יזמים של עסקים בינוניים בהדרגה מתחלקים לשתי הקטגוריות הללו.

עם זאת, הם עדיין מנסים לנקוט במדיניות כלשהי ולהישאר בהיקפים מסוימים. מה אתה חושב שיהיה איתם? באיזו דרך הם צריכים ללכת?

תשובה: ראשית, עלינו לקחת בחשבון את המגמה הכללית. בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא, המשבר עדיין בעיצומו ולא יסתיים עד שאנחנו לא נשנה את החברה, את האדם, את היחסים החברתיים, את תפיסת העולם שלנו. זאת המטרה הגלובלית שעומדת בפני כל האנושות, ועלינו להגיע אליה.

והמשבר יתגבר, יקבל צורות אחרות ויכריח אותנו להתקפל, כי אנחנו נמצאים בפני צורה חדשה שבה אנחנו חייבים להתאים לטבע הכללי הגלובלי. אנחנו נייצר רק את מה שהכרחי כדי להיות בצורה נורמלית, מכובדת, ולא כדי רק להרוויח, לזהם את כדור הארץ, לרוקן את משאביו ובכך להרוויח אחד על חשבון השני, על אף שזה לא מוסיף לא לאושר, לא לביטחון, ולא לבריאות שלנו.

לכן, הטבע, שרוצה להוביל אותנו להידמות לו, מפעיל עלינו לחץ שלילי וימשיך ללחוץ הלאה, עד שאנחנו נראה שאין ברירה. ככל שנקדים להבין זאת, כך נרוויח.

כיצד עלינו לעצב את היחס הנכון לרמה הזו? מדובר בירידה, משום שהאדם יצטרך להסכים להיות ברמה גשמית נמוכה יותר, אבל ברמה גבוהה יותר של אושר, ביטחון, שיתוף פעולה הדדי, שמחה, טוב לב וחום.

כדי לא לחפש איך להגיע למצב הטוב ביותר של העלייה וההתרחבות המתמדת של העסק, אלא לחפש אותו בשיתוף פעולה נכון עם האחרים, קיימת השיטה של ההשכלה האינטגרלית. היא כוללת גם את החינוך. למעשה, מדובר בתהליך של חינוך מחדש של האדם. לכן, לכל אדם שאיתו אנחנו עובדים, צריך לתת מבט חדש על העולם בצורה כזאת שהוא בעצמו יגלה אותו ויגיע למסקנות נכונות.

בעזרת הטיפים והרמזים שלנו, אנשים יתחילו לראות את הטבע האינטגרלי בצורה המושלמת שלו – בשיתוף פעולה מלא, ואת עצמם – כסביבה מזיקה, הפוכה לחלוטין, שנמצאת בתוך הטבע כולו, כמו גידול סרטני ענק שאוכל את כל הסביבה שממנה צריכים להיות ניזונים. בכך אנחנו מביאים את עצמינו למצב קריטי עד קטלני.

כיום, החברה האנושית נמצאת בשלב של הגילוי ההדרגתי של הגורם לבעיה. המשבר מתחיל להיתפס כמשהו קבוע, מתמשך, ללא הצהרות: "זו תופעה זמנית: משברים באים והולכים".

כשאנחנו דיברנו על המשבר עוד לפני 2008, כולם התנגדו מתוך אמונה שהוא אינו קיים. באגודה של פילוסופים אמריקאים נאסר אפילו לדבר על המשבר, כאילו הוא אינו קיים. אבל הזמן הזה חלף. בסוף שנת 2008, המשבר התגלה באופן ברור ומאז הוא מתפשט על פני כדור הארץ, ואין לאן לברוח ממנו.

הבעיה היחידה היא, האם אנחנו מודעים לסיבות האמיתיות שלו, ונשאף לצורה שאליה הוא יוביל אותנו בכל מקרה, רק בכוח. האם אנחנו יכולים להקל על המעבר שלנו למצב הנתון הבא, כך שהמעבר יהיה ללא כאבים, נוח ככל האפשר, ברור, ולא יתרחש תחת לחץ של כל מיני סוגים של משברים פרטיים קטנים שמשיגים כל אחד מאיתנו בחיינו הפרטיים, בעסקים וכולי.

לשם כך קיימת שיטת החינוך האינטגרלי, שמסבירה לאדם באיזה עולם הוא חי ואיזו צורה הוא צריך לרכוש בעתיד.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 16.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איש העסקים העתידי
לחיות עם זאבים…
עתידם של התאגידים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest