דף הבית / קבלה ומדע / המחקר לגילוי הבורא

המחקר לגילוי הבורא

שאלה: כל החיים שלנו הם כדי לדחוף אותנו לגילוי הבורא. "שובה ישראל עד ה' א-לוהיך", "וכולם ידעו אותו למקטנם ועד גדולם". איך אנחנו מסוגלים לגלות את הבורא?

תשובתי: עלינו לגלות את הבורא, כפי שאנחנו מגלים כל תופעה שאנחנו חוקרים במדע כמו פיזיקאי, כימאי, ביולוג, וכולי. אני כמו החוקר שצריך לבדוק, לראות, להכיר ולהרגיש את התופעה שנקראת הבורא. כשאני מתחיל לחקור ולהכיר את הבורא, אני לא ניגש למחקר מתוך סקרנות לגלות אותו, אלא מתוך רצון לדעת איך נכון להתייחס לחיים בכלל, ליחסים עם האחרים, איך לחנך את עצמי, את הילדים שלי ומה לעשות עם הרצון להבין את משמעות החיים. אנחנו רואים עד כמה שהעולם לא טוב. האם הבורא גורם לכך או אנחנו? מתוך זה שאני משיג את הבורא אני נכנס לחיים בעולמו, שכולו טוב ומיטיב. כמו שכתוב בספרי הקבלה, שהרגשת הבורא זה השורש של כל הטוב, והסתרת הבורא זה השורש של כל הרע. איך מגיעים אליו? לשם כך אנחנו צריכים להרכיב ולהקים מעבדה מיוחדת, המעבדה הזאת נקראת קבוצה. כמו מדענים בקבוצות בכל העולם החוקרים תופעה כלשהי, כך גם המקובלים חוקרים בתוך קבוצה. אך המקובלים בקבוצה הם הנחקרים שחוקרים את עצמם.

שאלה: כיצד מתקיים המחקר? היכן אני מוצא את כוח הבורא, איפה אני רואה את השפעתו?

תשובתי: אני רואה את הבורא בתוך הקבוצה, כשאני לוקח קבוצת אנשים ובונה ביניהם מערכת יחסים שכולם משפיעים יחסים טובים זה על זה והם מיישמים זאת באופן תמידי, במשותף, ואני עובד איתם באופן פסיכולוגי בסיסי, שישתתפו במשימה ויחלקו ביניהם חוויות חיוביות בסדנה. כך אנחנו מתחילים לגלות בתקשורת בינינו, שנולדת תחושה של כוח אחד משותף המוגדר בשם "כוח ההשפעה", והוא  שמתגלה ביניהם במרכז הקבוצה. אז אנחנו מתחילים לחקור את הכוח החדש המורגש במרכז הקבוצה, ובהדרגה מגיעים לגילוי הכוח החיובי שבטבע. הכוח שהתגלה לא נמצא באדם האינדיבידואל, הוא נמצא רק בחיבור ההדדי בין בני האדם בקבוצה, על ידי כך שכל אחד מהם מבטל את האגו הטבעי שלו, ומשתדל להפעיל כוח השפעה חיובי כלפי חברי הקבוצה האחרים.

כך אנחנו מגיעים למצב שאני בורא את הבורא, אני יוצר אותו ככוח חיובי. וככל שאני משתדל יותר להגיע להשפעה חיובית, אני יכול לחקור את הכוח הזה בינינו, ולגלות על פני איזו רמת אגו אני מתעלה. אני גם רואה מה אני משיג בתוך הכוח החדש המשותף הזה, כיצד הוא מעלה אותי מעל החיים הגשמיים שלי, כיצד על ידי כוח ההשפעה אני יכול להגיע למימד אחר, שניתן לרפא בעזרתו את כל הבעיות החברתיות, המשפחתיות, הבריאותיות והמדיניות. ברגע שהשגתי את הכוח החיובי החדש, זה דומה לתהליך של ייצור אנרגיה בכור אטום, אך זו אנרגיה שניתנת לשימוש חיובי. למעשה, יש לי כוח ריפוי על-טבעי חיובי, עצום ואוניברסלי שאנחנו מגדירים בשם בורא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חכמת הקבלה ומדע", 2.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest