דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המחסום הראשון בדרך לנצחיות

המחסום הראשון בדרך לנצחיות

קשה לאדם להתגבר על ה"מחסום", על המכשול בדרך, ולקבל את הגישה שאותה מלמדת חכמת הקבלה, גישה כה מנוגדת לכל מה שהאדם רגיל אליו, לתפיסה האגואיסטית. אבל אם הוא מתעלה מעל האגו אל עבר תכונת ההשפעה, האהבה, ההשתתפות ההדדית, הערבות כלפי הזולת, זה יעיד על כך שהוא רכש את הכוח הרוחני.

ואם הוא באמת מצליח להתעלות מעל עצמו, זה יעיד על כך שהוא נמצא כבר מעבר לצמצום, מכיוון שצמצם את האגו שלו והשיג יחס רוחני כלפי הזולת, הרגשה רוחנית של העולם הרוחני.

האדם אינו מבין ואינו רואה שדרך זה אפשר לצאת למימד אחר – נצחי, שלם, במקום אותה המציאות המוגבלת שאותה הוא מרגיש כרגע. כל זה נמצא ממש קרוב אלינו, ודווקא בגלל זה נדמה שזה כל כך פרימיטיבי ופשוט: איזושהי אהבה לזולת שמחדירים לילדים קטנים, כדי שלא ילכו מכות זה עם זה.

זהו ה"מחסום" הראשון, ולהגיע אליו לוקח שנים. אך יש צורך להבין, שכל שלב בעבודה הרוחנית דורש זמן, עד שלא נעכל אותו ונקבל אותו. והוא תלוי בכמה שהאדם מצליח להתכלל בתוך הקבוצה, שבזכותה הוא מגדיל את מהירות ההתפתחות שלו.

אם הוא מתפעל מהאחרים ומשתדל לספוג מהם כמה שיותר, נכנס לקבוצה ב"עיניים עצומות", אז מתחיל לראות עד כמה שזה אמצעי יעיל. כך הוא יכול להצליח לקבל רצון ממדרגה גבוהה יותר.

הכלי הרוחני נבנה על ידי איכות וכמות הקשרים עם האחרים. הכמות נקבעת על פי זה שאדם, בסופו של דבר, אמור להתחבר עם כל הנשמות, כי הרי כולנו יחד מהווים נשמה אחת – "מלכות" של עולם אין סוף. והאיכות נקבעת על פי זה, שהוא צריך להתחבר איתם דרך קבלה והשפעה, שהרצונות של כל אחד ואחד יהיו תפוסים זה בזה, כמו מעין גלגל שיניים שמניע את כולם, והכול תלוי בו, ובאותו הזמן הוא תלוי בכולם.

בהתקשרות הדדית שכזו, כל אחד נהפך להיות חלק אינטגרלי בתוך המערכת הכללית. הכול תלוי בו והוא מניע את כולם, אך מניע את כולם בהתאם לתוכנית הכללית והרצון של כל אחד בנפרד. כזו היא המערכת המושלמת שאותה אנחנו אמורים להשיג .

מתוך השיעור, כתבי רב"ש, 03.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חוקי החיבור בין הנשמות
כשמתחילים לחפש את הקבוצה
לא עובדים לבד, רק בשיתוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest