דף הבית / חינוך, ילדים / המומחים מציירים עתיד עגום

המומחים מציירים עתיד עגום

חוות דעת: אחד הנושאים העיקריים בחדשות, הוא הנושא של אסונות האקלים באזורים השונים של כדור הארץ. שיטפונות והצפות באירופה, שלג באפריקה, גשמים במדבריות, חום או קור בלתי רגילים, משהו מתרחש עם כדור הארץ.

אבל העיקר שמצפה לנו כבר בעשור הקרוב, זו הופעתה של השאלה על ההישרדות של האדם על פני כדור הארץ כאוכלוסייה: זרמים אוקיאניים חמים כבר משנים את כיוונם ואת הטמפרטורה שלהם, זה מאיים בתקופת קרח נוספת על פני כדור הארץ, עם התמוטטות פלנטארית מקדימה. שינויי טמפרטורות חדים מפעילים פעילות טקטונית של כדור הארץ, זה מתבטא בהתעוררותם של הרי געש רדומים.

התפרצויות הרי געש גורמות לתנועה של לוחות טקטוניים, דבר הכרוך ברעידות אדמה בעלות עוצמה חזקה ביותר. רמת הפעילות של רעידות האדמה כבר גדלה. כל זה מביא בהכרח להגירה של האוכלוסייה, מאבק על משאבים ושטחים הראויים למחייה. מדינות שלמות ייעלמו מעל המפה, מפני שיהפכו לבלתי כשרות למחייה. לכן המומחים חוזים התגברות של עימותים טריטוריאליים, האוכל והמים על פני כדור הארץ לא יספיק לכולם.

תגובתי: וכל זה קורה למרות שכדור הארץ שלנו והיכולות הטכנולוגיות יכולים לספק לנו שפע מלא. וכל זה מפני שאנחנו, על ידי ההתנהגות האגואיסטית שלנו, גורמים להפרת האיזון של הכוחות הטבעיים, מפני שפועלים עליהם לא ברמה שלהם, אלא מרמה יותר גבוהה של הרצונות והמחשבות שלנו.

לכן אין שום אפשרות, בשום שיטות טכנולוגיות, לתקן את המצב ואת המגמה, כדור הארץ יסלק אותנו מעל פניו עד שאנחנו לא נשתפר ולא נתקן את עצמנו ברצונות – בלבבות, ובמחשבות – בשׂכל, ונחזיר אותו וגם את כל הטבע לאיזון.

ידיעות קודמות בנושא:
הבעיה של המשבר האקולוגי הגלובלי
לנו לא אכפת…
סוף העולם קרב!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest