דף הבית / המשבר ופתרונו / המודל החדש של האיחוד האירופי

המודל החדש של האיחוד האירופי

Laitman_2011-02-03_3788_w.jpg

דעה: נהיה יותר ויותר ברור, שאם האיחוד האירופי רוצה להתגבר על המשבר הנוכחי, הפעילות הרגילה אינה מספקת. ההחלטה האחרונה של הנציבות האירופית להעניק למדינות החברות באיחוד גמישות מסוימת להשקעות ממשלתיות יעילות, היא צעד חיובי בכיוון זה. הנושא השני הוא הצורך לבצע צעדים נוספים לקראת האינטגרציה ההדוקה יותר בגוש האירו.

אבל כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להפוך את מוסדות האיחוד האירופי ליעילים יותר, עם רגולציה טובה יותר ופחות העמסה מנהלית, הרי, תפקודו של האיחוד האירופי ומוסדותיו בתקופת המשבר היה חלק מהבעיה. עבור אנשים רבים תהליכי קבלת ההחלטות באיחוד האירופי הם לא שקופים, לא יעילים, ורחוקים מבקרה דמוקרטית.

הדבר המדאיג ביותר הוא שהמשבר הוא אתגר לעצם הרעיון של האינטגרציה האירופית. אין דבר גרוע יותר מאשר לאפשר לאנשים להאמין שהאינטגרציה האירופית היא משהו שעובד בסתר ומגורה על ידי הכוחות הבלתי נראים ובלתי נשלטים. האיחוד האירופי איננו יכול לשרוד, אלא אם כן, הוא ייבנה על הרצון האמיתי של אזרחיו. כיום יש לנו הזדמנות לפתח את המודל החדש של האיחוד האירופי. הבחירה היא ברורה, ובמוקדם או במאוחר נצטרך לעשותה.

התייחסותי: מהנדסי האיחוד לא יצליחו בשום דבר, הם רק יעמיקו את המשבר ויכוונו אותו לדרך ייסורים, ולא לדרך התיקון – התיקון של טבע האדם, משום שרק אותו חייבים לתקן, כדי שכל דבר בעולם כולו יהיה מאוזן, טוב, חיובי. והם עדיין מנסים להתעסק באמצעים חיצוניים, מניחים טלאים אשר מתפוררים עוד לפני שמכסים בהם את החורים, ודורשים טלאים חדשים…

ידיעות קודמות בנושא:
האם אירופה מוכנה לאינטגרציה?
האיחוד האירופי האגואיסטי
המבנה החברתי של האיחוד האירופי סותר את האינטגרציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest