דף הבית / המשבר ופתרונו / מהומות של הערבים: מי אשם?

מהומות של הערבים: מי אשם?

שאלה: היום ערביי ישראל מרגישים את עצמם אזרחים סוג ב'. כיצד האיחוד בין אזרחי המדינה היהודים ובניית יחסים נכונים ביניהם, יסייעו לאוכלוסייה הערבית להיפטר מתחושת הדיכוי?

תשובתי: בסוף "ההקדמה לספר הזוהר", בעל הסולם כותב, שאם עם ישראל יתחיל להתאחד בצורה נכונה, על בסיס הדדיות, ערבות הדדית, לפי העיקרון "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", אז כוח האיחוד יישפך מתוכו, כמו מתוך כלי שלם, לכל אומות העולם. וכשהם ירגישו מאין מגיע הכוח הזה, הם יתחברו לעם ישראל.

יש להבין, שזו דרך ההשפעה היחידה של חלק אחד מהמערכת על החלק השני, של עם ישראל על אומות העולם, שאז הם לא ירגישו את עצמם "סוג ב'".

הרי כל אחד מרגיש אחרת את הצרכים והרצונות. אנחנו יכולים להשוות מהצד דחפים כאלה או אחרים של אנשים, אבל הרגש הוא הרבה יותר חשוב.

מישהו רוצה להיות כמו איינשטיין, ואני לא. זה לא מעניין אותי, לא מאתגר ולא מחמם. אני רוצה להיות גדול וחזק כמו השכן שלי. לא להפוך לענק המחשבה, אלא לענק הכוח.

העניין פה הוא במסר הפנימי: האם העמים יקנאו בנו על המשימה שלנו? לא. האם הרגשת האפליה תישאר אצל הערבים? לא.

היום הם מרגישים את עצמם מופלים לרעה מכיוון שהם אינם מקבלים מאיתנו את מה שהם צריכים לקבל. כאשר הם מאשימים אותנו בצרות שלהם, הם למעשה אומרים לנו שהם תלויים בנו, מכיוון שאנחנו מסוגלים לעשות בשבילם את מה שהם לא מסוגלים בכוחות עצמם. אבל אנחנו לא עושים זאת ולכן מונעים מהעולם את הטוב.

כל העמים מפנים כלפינו טענות דומות. והאם אנחנו נתפלא מכך שמועצת האו"ם תקבל החלטה שישראל היא המקור והאשמה לכל הבעיות ולכן אין לה זכות קיום. הם רואים את מדינת ישראל כנגע שמרעיל את החיים לכל האנושות.

זה גם מה שמרגישים האויבים שלנו, שבאים להילחם נגדנו עם נשק ביד, בין אם מדובר ברובים, סכינים, מכוניות, וכדומה. הם מרגישים שאין דרך אחרת – חובה לסלק ולחסל אותנו כדי שהצרות שלהם תיפסקנה.

יחד עם זאת, הם אינם מרגישים שהעתיד שלהם תלוי בנו. הם פשוט לא חושבים שאנחנו יכולים להבטיח להם הצלחה. לא מלמדים אותם על כך, אנחנו לא מוסרים להם את הידיעה הזאת, וגם בעצמנו לא מעכלים אותה.

ולכן, עלינו להתחיל מעצמנו.

אני חוזר שוב: העמים יקבלו את כל העניינים שלנו אם אנחנו נדאג לתיקון הכללי של העולם. הם יסכימו עם כך מיד.

בואו נדמיין: אם אנחנו, היהודים בישראל, נתחיל היום לבנות קשר טוב בינינו, המהומות תיפסקנה מיד. מכיוון שבכך אנחנו מפעילים מערכת כלל אנושית, מנטרלים את הכוחות הרעים שבה.

ואז אותו אדם, שרצה להיכנס לרכב על מנת לדרוס אנשים שעומדים בתחנת אוטובוס, ירגיש פתאום שהכול בסדר גמור ומתקדם לטוב וגם כוחות טובים מתחילים לפעול בחברה האנושית. ואז הוא מעוניין להסתדר עם היהודים: "מסתבר, שניתן לעבוד איתם. ובכלל, אנחנו בני דודים, ויכולים להיות יחד".

שאלה: מאין תבאנה להם מחשבות כאלה?

תשובתי: מתוך אותו המקור שממנו באה המחשבה להרוג אותנו, מחוסר האיזון שאנחנו גורמים בעולם, במערכת הכללית. עם ישראל אינו מאזן את שני הכוחות – החיובי והשלילי, אל אף שרק הוא מסוגל לעשות זאת.

לפיכך, תחילה היהודים חייבים להתאחד ביניהם, עד שכולם יהיו חברים זה לזה, לפי העיקרון "ואהבת לרעך כמוך".

אז האיחוד הזה יישפך החוצה, כמו מים שנשפכים מתוך כלי מלא. והם יקבלו את זה בצורה טבעית לחלוטין, כאשר הם לא מרגישים את עצמם כלל כ"סוג ב'". הרי במערכת בריאה, שלמה ומושלמת, אין ולא יכולים להיות חשובים יותר וחשובים פחות, ראויים יותר או ראויים פחות. תא בקרסול שווה לתא במוח.

שאלה: ואיך המסר הזה יחדור לתוך ליבו של אדם שמתכונן לבצע פיגוע?

תשובתי: באנושות כולם מקושרים בלבבות בצורה הדדית. כולנו קשורים זה בזה, ולכן לא צריך כלום חוץ מהחיבור בינינו. אפילו לא נצטרך להסביר שום דבר לאף אחד. אותה המערכת שמראה היום לאדם שאנחנו מביאים את הרע, תביא לו את התחושה שאנחנו מביאים לו טוב, דרך אותו הקשר בינינו.

לא ניתן לעצור את אותות המערכת הללו. הם מפעילים את האדם ולא הוא מפעיל אותם. והם עוברים מהראש אל הגוף.

אז בואו נהפוך שוב לאיחוד שנקרא "ישראל", שמשמעו: "לי-ראש" ו"ישר-אל", כלומר ישר אל השלמות, שבה אנחנו אמורים לשרות יחד עם כל האנושות, עם כל המציאות, עם כל הבריאה לחיבור עם הבורא, עם הכוח העליון הכללי.

בואו נקדם את עצמנו לזה, ואז כל העולם ילך אחרינו. ברגע שאנחנו נתחיל לפעול כ"ראש", כל העולם יתחבר אלינו.

מספיק להאשים אחרים. כתוב בתורה, בספרי הקבלה וגם במקורות שלנו הנוספים, שרק לנו יש יכולת לפעול במציאות. רק אנחנו מסוגלים להעביר את התפתחות האנושות מדרך רעה לדרך טובה.

בסופו של דבר, זה מה שעלינו לעשות. זה מה שאומות העולם מצפים מאיתנו. אז בואו נממש את מה שמוטל עלינו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 454, 13.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האשמנו אותך, ועכשיו נעזור לך
הראש היהודי
אופקים חדשים מעבר לקו הסיום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest