דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המדריך לעומקי הנשמה

המדריך לעומקי הנשמה

הקדמת ספר הזוהר. מאמר "ביאור כללי לכל י"ד מצוות, ואיך מתחלקים לז' ימי בראשית", סעיף א': "רבי שמעון מבאר י"ד מצוות, הכוללות כל תרי"ג המצוות, כמו שז' ימי בראשית כוללים 7,000 שנה. ולכן חילק אותן לז' ימי בראשית, וקשר לכל אחת ביום המיוחס לה. ולפי שהן כוללות לכל תרי"ג המצוות, ראוי להתאמץ לקיים בכל יום".

מה זאת אומרת לקיים מצווה זו או אחרת? מהיכן אני יכול לדעת מה היא מהווה בפני עצמה? מה אני יכול לקיים עכשיו, אם אינני יודע אפילו על מה מדובר?

אך אני חייב לקרוא את הטקסט הזה עם הכוונה שהוא יתקן אותי. הרי איננו יודעים עדיין כיצד להתקשר עם הטקסט ולהפיק ממנו פעולה רוחנית, כדי שהספר יהפוך עבורנו לספר הדרכה, לתורה (המילה "תורה" באה מהמילה "הוראה"), כמו שנאמר: "נשמת האדם תלמדנו".

כאשר לכל אחד מאיתנו תהיה נשמה, ולא רק ההתחלה שלה (הניצוץ הרוחני), אנחנו נגלה תופעות שונות בתוך הנשמה שלנו. התופעות הללו יהפכו ל"ספר שלי", ל"תורה שלי", לגילוי שלי, כפי שאנחנו מצוּוים לכתוב את התורה על לוח ליבנו. "לב" פירושו: כל הרצונות של האדם. הרצונות שלנו יגלו לנו כיצד להתקדם, כיצד לבצע בתוכנו את הצעדים הבאים. ואז נבצע בתוכנו הרבה מאוד פעולות, בדיוק לפי ספר ההוראות.

ובינתיים אנחנו מסתכלים לתוך ספר ההוראות הזה, ואיננו קולטים על מה מדובר, מפני שאיננו מרגישים בתוכנו על מה מדברת כל אחת מההוראות, היכן אותם החלקים של הנשמה שלנו, ומה הקשר ביניהם.

לכן אנחנו צריכים רק לבקש, להתפלל, כדי שנגלה את המבנים הפנימיים של הנשמה שלנו, היכן הרצונות הללו שבאותם המצבים שעליהם מדובר, על מה בדיוק מספר הספר, על אלו פעולות שאנחנו חייבים לבצע בתוכנו.

הכוונה לרצות ולהשיג את זה היא הכוונה הנכונה, שעליה כתב בעל הסולם ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", אות קנ"ה: "…אלא מתוך החשק והרצון החזק להבין מה שלומדים, מעוררים עליהם את האורות, המקיפים את נשמתם".

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 28.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עולמו המופלא של הזוהר
עולם הרפתקאות שאליו ניתן להיכנס
ואתה מחכה לאור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest