דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המדרגה הבאה של האבולוציה היא רוחנית?

המדרגה הבאה של האבולוציה היא רוחנית?

המדרגה הבאה של ההתפתחות שלנו נקראת העולם העליון.  שאלה: אבל האבולוציה של הטבע מתרחשת מחוץ לרצון שלנו ולא מותנית בבחירה חופשית?

תשובתי: הבחירה החופשית ניתנה רק בבחירת הדרך שבה אנחנו הולכים אל המטרה. אבל הנשמה חייבת להתפתח בכל אדם.

זה כמו בבית הספר, בו ישנם ילדים שלומדים טוב ונהנים מהחיים. וישנם כאלה שלא רוצים ללמוד, מקבלים עונשים וסובלים. אבל, בסופו של דבר גם הם מסיימים את בית הספר: או מרצונם הטוב או על ידי עונשים וסבל. כך גם אנחנו יכולים ללכת להתפתחות של הנשמה שלנו בכל מיני דרכים, אבל התוצאה כבר נקבעה מראש.

שאלה: כלומר, אני צריך לפתח את הנשמה שלי בחיים האלה בעולם הזה? זה לא איזה שהוא מושג מופשט שקיים איפשהו בעולם הבא?

תשובתי: אנחנו מפתחים את הנשמה בעולם הזה, מפני שהנשמה היא כוח השפעה ואהבה, חיבור עם אחרים. לכן אפשר לפתח אותה רק בזמן, שאני אגואיסט, ועליי להתגבר על האגו שלי ולהתקרב לאנשים אחרים. רק על ידי פעולה זו, על ידי השתוקקות כזאת, אני מפתח בתוכי כוח חדש של איחוד וחיבור עם אחרים, כוח שנקרא "נשמה".

שאלה: יוצא שהתפתחות של הנשמה זה פשוט התפתחות של תכונות חדשות?

תשובתי: הנשמה מסמלת התפתחות של תכונות אלטרואיסטיות חדשות. הנשמה היא כוח ההשפעה שבאדם, שלא קיים בו עכשיו כשהוא אגואיסט. נכון לעכשיו יש בנו רק גרעין זעיר, כוח פוטנציאלי שיכול להתפתח לנשמה. אני יכול לפתח את הפוטנציאל הזה שיהפוך לכוח פעיל. במידה שהפוטנציאל הזה ממומש בפועל, אני מתחיל לגלות לפניי עולם חדש.

בתכונה החדשה הזאת אני אראה עולם חדש, כי גם היום אני רואה את העולם הזה בתכונות שלי, בתוך האגו שלי. ואילו את העולם הרוחני העליון ניתן לראות בתכונת ההשפעה. ובדיוק באותה צורה מציאותית, כפי שהיום אנחנו רואים רק את העולם הזה וחיים בו עם הגופים שלנו, אנחנו נתחיל לחיות בעולם הרוחני עם הנשמות שלנו.

מתוך תוכניתי בתחנת רדיו FM103, מתאריך 1.2.2015, לשמיעת קטע האודיאו, לחצו כאן.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest