דף הבית / חינוך, ילדים / המדע לשיתוף פעולה עם העולם

המדע לשיתוף פעולה עם העולם

הטבע, בכך ש"נועל" אותנו זה על זה, יביא בהדרגה לכך שהתמונה הזאת תהפוך להיות ברורה. ודאי שלא נראה שאנחנו מחוברים בינינו באופן פנימי על ידי המחשבות והרצונות שלנו, כמו שמדברים על כך המדענים, החוקרים, אולם בעיקרון, נגלה את זה מכל מיני התוצאות שמסביבנו.

תמונה כזאת מופיעה אצל כל אחד די בבירור. זה יביא אותנו למצב שאנחנו נהיה חייבים לתת לאדם חינוך אינטגרלי, כדי שתהיה לו הזדמנות להתקיים בצורה נורמלית בעולם שלנו. הוא, בעל כורחו, ירגיש, שחייב להשיג את החכמה הזאת של שיתוף פעולה עם העולם, לא מרצונו, אלא מכוח ההכרח, כפי שאנחנו בכלל עושים כל דבר בעולם.

זה יהיה ידע בסיסי, הרגלים, שירָכשוּ במשך שנים רבות. אני חושב, שבמשך כל חייו האדם יהיה צריך לתמוך ולפתח את זה, מפני שהחברה שלנו כל הזמן ובמהירות מתפתחת בכיוון הזה. בדורות הקודמים התפתחות החברה התרחשה לאט מאוד, וכמעט שלא היה קיים הבדל בין הדורות, ואילו היום, ההבדל בין הדורות גדול, דווקא בהתקרבות האינטגרלית הזאת.

לכן עכשיו אנחנו מפתחים בצורה אינטנסיבית את הכנת המערכת של ההשכלה והחינוך האינטגרלי הכלל עולמי, שתכלול בתוכה קורסים לתרבויות שונות, לגילאים שונים וכולי.

הסניפים שלנו בכל מיני המדינות השונות בעולם נכללים בהדרגה בקורסים של הכנת מרצים, שמעבירים הרצאות נפרדות, מורים שמלמדים קורסים לאחר ההרצאות האלה, מחנכים שעורכים סדנאות קבוצתיות, מארגנים שמארגנים גם את ההרצאות, וכיתות לימוד וסדנאות קבוצתיות.

במקביל, יוצאת לאור ספרות עזר, שמיועדת עבור ארבעת סוגי הסגל: מורים, מחנכים, מרצים ומארגנים. כך גם עבור האנשים שמגיעים להרצאה ויש להם אפשרות לקבל חומר מסוים בתור היכרות ראשונית. אמצעי העזר בקורסים, ואמצעי העזר בסדנאות וכולי, כל זה צריך להיות מאורגן.

מתוך שיחה מס' 35 על החינוך האינטגרלי, 29.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קפיצה לנצחיות
האוניברסיטה הפתוחה של העולם האינטגרלי
ידע אינטגרלי להמונים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest