דף הבית / המשבר ופתרונו / המדענים מימי הביניים והמדענים המודרניים על חכמת הקבלה

המדענים מימי הביניים והמדענים המודרניים על חכמת הקבלה

מאמר דעה: הימורי הבנקאים על כך, שהאשראי מסוגל דיו למנוע את הקריסה הכלכלית, כבר אינם אקטואליים. הבנקים המרכזיים מצאו את עצמם במלכודת. העולם נכנס לשינוי הפרדיגמה (תבנית המחשבה) בקנה מידה עצום במימדים היסטוריים, וקריסתו של עולם הכלכלה הבנקאית היא חלק של השינוי הזה.

האשראי של הבנקים הזין את ההתרחבות הגלובלית בת 300 שנה, ששינתה את פני העולם. אולם עכשיו האשראי הופך לחוב, שאותו אין אפשרות לשלם.

עד לימי הקפיטליזם, הבסיס לתנועה כלכלית היה ביקוש והיצע. אולם לאחר שבשנת 1971 הוציאו את הזהב ממערכת הכסף והאשראי העולמית, לא נשארו הגבלות לצמיחה מוניטארית. אולם הבנקאים לא ציפו לכאלה רמות גבוהות של חובות. מצב של שפל הוא בהגדרתו מצב של גסיסה כלכלית, שבה מתן האשראי כבר לא יכול לעורר צמיחה. מצבים כאלה נוצרים על ידי צמיחת אשראי בלתי מוגבלת. קריסת הבועות מביאה לרמות מוגזמות של היצע ולרמה בלתי נסבלת של חוב אבוד.

לבנקאים יש 3 אפשרויות:

1. המגמה הדפלציונית ההולכת וגדלה תדחוף את הכלכלות לקריסה דפלציונית.

2. הדפסת הכסף הנמשכת, במטרה למנוע כזאת קריסה, תסתיים באובדן מוחלט של עלות הכסף ובהיפר-אינפלציה.

3. סעיפים 1 ו-2 מתרחשים ביחד.

אנחנו נמצאים בשטח לא מוכר, וקריסת התבנית הכלכלית הנוכחית היא תנאי מוקדם הכרחי ומועיל לתבנית טובה יותר, שנמצאת בדרגת התפתחות גבוהה יותר, שתבוא מיד אחריה. הסוף הולך ומתקרב.

התייחסותי: העולם הקווי האגואיסטי הפשוט הקודם נגמר! העולם הפך להיות עגול, קשור באופן הדדי. יש לו זכות קיום רק תוך ההתעמקות של הערבות ההדדית, השאיפה לקשר והתפתחות האהבה, כנגד ומעל לאגו של כל אחד, על פי העיקרון "על כל פשעים תכסה אהבה".

אנחנו נמצאים במלכודת, וחכמת הקבלה מציעה את הפתרון היחיד שיאפשר לנו "לצאת בזול" מהמצב. כל שאר הניסיונות לשמור על התבנית הקיימת, על היחס הקיים לעולם, על הקשרים החברתיים והכלכליים, יביאו לאותה התוצאה של התמזגות כולם לחברה אחת של שווים ואוהבים, אך דרך מלחמת עולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest