דף הבית / אקטואליה / המדינה החזקה בעולם

המדינה החזקה בעולם

במציאות מקושרת שבה כל תזוזה מרעידה את כולם, קשה לומר בבירור מי חזק ומי חלש. דווקא כשטרוריסטים מכתיבים את סדר היום, יש לישראל הזדמנות להפוך לכוח החזק ביותר בעולם.

הזמן, כמו מנוע פנימי, מפתח את המין האנושי קדימה. במהלך המאה ה-20 העולם הפך לכפר גלובלי. כולם משפיעים על כולם, כולם תלויים בכולם. כתוצאה מכך, אי אפשר לדעת מה יקרה ברגע הבא, והחזק של היום יכול להיות חלש מחר.

ניקח לדוגמה את רוסיה. בזמנו היא הייתה מעצמת-על, אך לאחר מכן איבדה מחוזקה. עוד דוגמה היא אירופה. לפני כמה עשורים אירופה חשבה להתאחד, וכיום הכול מתפרק באיחוד האירופי. העולם משתנה כל רגע. חיבורים בין מדינות לא מחזיקים לאורך זמן.

אגב, מעניין לראות שזה נכון גם ברמת הפרט. גם חיבורים בין אנשים לא מחזיקים לאורך זמן, ולכן התא המשפחתי מתפרק. לפעמים ההרגשה היא שלאדם המודרני לא אכפת מכלום, חוץ מעצמו. העולם מלא בצללים, כל אחד שקוע בתוך הטלפון שלו. וכך גם ברמה הבינלאומית. כל מדינה מתעניינת רק באינטרס שלה, ושהעולם יישרף.

בתוך הכאוס הזה, קשה לומר מהי מדינה חזקה. ועל יציבות בכלל אין מה לדבר.

ישראל חלשה, ישראל חזקה

"כל עוד שלא נגביה את מטרתנו מתוך החיים הגשמיים, לא תהיה לנו תקומה גשמית… כי אנו בני האידיאה" (הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם").

ישראל כיום חלשה מאוד, כי יש המון גורמים שיכולים לערער ברגע אחד את יציבותנו. אבל ביכולתנו להפוך למדינה הכי חזקה בעולם, אם נלמד להשתמש בכוח המיוחד שלנו.

הטבע כולו מנוהל על ידי כוחות. הוא בנוי מדומם, צומח חי ואדם, שקשורים במערכת אחת, כמו חלקי גוף אחד. חכמת הקבלה חוקרת את מערכת הטבע, את מגמת ההתפתחות ואת הכוחות והחוקים שעל פיהם היא עובדת. היא מלמדת כי קשר טוב בתוך עם ישראל יגרום להשתוות בינינו לבין מגמת ההתפתחות שבטבע, כיוון שהטבע מקדם את המין האנושי למצב של חיבור הדדי מושלם.

החיים שלנו וכל מה שמתרחש בהם הינם חלק ממערכת הטבע, ולכן גם הם מנוהלים על ידי תכנית ההתפתחות שבטבע. מדובר במעין מערכת ניהול עליונה, סוג של מחשב-על. לנו כיהודים יש אפשרות להשפיע על מחשב-העל הזה. זה תלוי בכך שנתחבר זה לזה באהבת אחים ונהפוך להיות 'כאיש אחד בלב אחד'. בזה גם יימדד חוזקה של מדינת ישראל.

ההשלכות של כך יהיו רבות, כי כל מה שמתרחש בעולמנו מופעל על ידי פקודות הפעלה. לדוגמה, מאיפה באות למישהו מחשבות לקום ולהתקיף מישהו אחר? מאותה מערכת ניהול עליונה. יוצא שלנו היהודים, יש אפשרות לשלוט במחשבות שיתעוררו בכל בני האדם, דרך מערכת הניהול. במילים פשוטות, אנחנו יכולים לקבוע מה יעבור במוחם של כל בני האדם.

הכי חזקים בעולם

"בישראל שורה סוד האחדות של העולם" (הראי"ה קוק, "אורות הקודש").

בעולם הגלובלי, המקושר והשברירי, אף מדינה חוץ מישראל לא יכולה להיות חזקה. רק למדינת ישראל יש בחירה חופשית, אפשרות לחדור אל תוך מערכת הניהול ולשלוט בתהליך ההתפתחות האנושית בצורה מודעת. שאר העולם תלוי באיכות הקשר שבינינו, הישראלים.

לכן כל מדינות העולם תלויות בנו. זו גם הסיבה לכך שעיני כולם נתונות רק לפיסת הארץ הקטנה הזו, ולמה שמתרחש כאן. ברחבי העולם יכולות להתרחש עוולות אדירות, ובאו"ם ממשיכים לעסוק בעיקר בישראל. אומות העולם מרגישות שבידינו המפתח לעתידו הטוב של העולם, ולכן מאשימות אותנו בכל דבר רע שקורה.

אם נתחבר בינינו, נבטיח את שלומנו, כי בכך נחייב את כולם להתייחס אלינו באהדה. מה זה חיבור? להיות מחוברים פירושו להיות ערבים זה לזה, אחראים זה על זה, כמו אחים במשפחה טובה. איך תיראה ישראל חזקה? כמדינה שיודעת רק דבר אחד: חובה להיות מחוברים בטוב. במצב כזו לא יקומו עלינו מחבלים, וכל מדינות העולם יאהדו אותנו ויתמכו בנו בכול.

"כאשר הם כאיש אחד בלב אחד הם כחומה בצורה בפני כוחות הרע" (ספר "שם משמואל", פרשת ויקהל).

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest