דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המדורה המשותפת שלנו

המדורה המשותפת שלנו

כנס הערבות העולמי, שיעור מס' 8

בעל הסולם, אגרת י"ג: "היה לכם לדעת שהרבה ניצוצי קדושה ישנם בכל אחד מהחבורה, ובאספכם כל הניצוצי קדושה למקום אחד, בשבת אחים, באהבה וידידות, ודאי יהיה לכם קומה של קדושה חשובה מאד לפי שעה מאור החיים".

חסר לנו רק דבר אחד: להצמיד יותר את הניצוצות שלנו זה לזה. אין הפרעות, אין שום הגבלות – רק קצת יותר להדביק את עצמנו לגוף אחד, כדי שנבער יחד.

מתוך הספר "דגל מחנה אפרים": "טוב לישראל (לאלו שמשתוקקים לבורא) להיות נאחדים תמיד יחד בחבורה אחת. וכשהם מתאחדים למטה, אז גורמים שיתאחד שורשם גם כן למעלה".

ואז השורש הזה מפעיל עלינו את השפעתו, כמו שנאמר: "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו". אנחנו מעלים בקשה לתיקון (מ"ן) ומעוררים מלמטה את הרצונות שלנו – ואז מגיעים אלינו מלמעלה כוחות החיבור ומסיימים את הפעולה.

אם כן, נדרשת מאיתנו רק "מחצית השקל", חצי מהמעשה – לרצות את החיבור. והחיבור הזה יתממש מלמעלה, כשהדרישה שלנו תהיה נכונה.

הרב"ש, מאמר "הצורך באהבת חברים": "יש סגולה מיוחדת בדיבוק החברים. היות שהדעות והמחשבות עוברים מאחד להשני ע"י הדבקות שבהם, לכן כל אחד נכלל מהכוחות של השני. וע"י זה יש לכל אחד כח של כל החברה. לכן, הגם שכל אדם הוא אחד, אבל יש לו כל הכוחות של החברה".

אמנם כל אחד שונה מהאחרים, אבל החיבור נותן לו את הכוחות של כל החברים. תארו לעצמכם מה זה, כשכל אחד מרגיש את הכוחות של כולם. זה בעצם כוח האין-סוף. הרי אנחנו מתחברים לקבוצה ענקית, לחברים מכל העולם. לא צריך יותר מזה.

לאף אחד אין כוח לצאת לבד אפילו למדרגה הרוחנית הראשונה והקטנה ביותר. רק כשאנחנו מתחברים בצורה כמותית ואיכותית, אנחנו רוכשים את האורות: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה, ועוברים את העולמות: עשיה, יצירה, בריאה, אצילות ואדם קדמון, בדרך לעולם אין-סוף.

כל 125 המדרגות של העלייה הרוחנית מושגות על ידי החיבור ההולך וגובר. בו אני מוצא בכל פעם כלי מיוחד שמסוגל להשפעה גדולה עוד יותר, ובהתאם לכך, אני מגלה אור גדול עוד יותר.

מתוך שיעור מס' 8 בכנס הערבות העולמי, 08.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האור יידלק מתוך הניצוצות
מניצוצות קטנים – לאור ההשפעה הבלתי מוגבל
אש הלבבות מאירה את החושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest