דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המדד להשתוות לבורא

המדד להשתוות לבורא

"ויאמר משה אל העם אל תיראו כי לבעבור נסות אתכם בא האלוהים ובעבור תהיה יראתו על פניכם לבלתי תחטאו." (תורה, ספר שמות, פרשת "יתרו", פרק כ', פסוק יז').

פחד, זו תכונה טובה מאוד. האדם מבין שהוא לא יכול לגשת קרוב יותר לבורא ונזהר מזה, כמו למשל, אדם שהשתחרר מהכלא יודע שלגנוב זה רע ועובר שני רחובות מהבנק. הוא יודע על איזה מרחק עליו לשמור, כדי לשמור על עצמו מהפיתוי לגנוב. על זה מדובר כאן, כי לאדם עדיין אין "מסך" הגנה.

לכן הפחד הוא הכרחי, ומאוד נכון. רק שברוחניות הוא נקרא "יראה".

יראה, זה חשש להפר את ההשתוות לבורא. ללא שום עונש, אין עונש! ההפרה עצמה זהו העונש ללא שום תוצאות. התוצאה היחידה, זו ההפרה. כלומר האדם צריך להיות בכזאת דרגה מוראלית, שבשבילו להימצא במצב מרוחק מהבורא, כלומר מתכונת ההשפעה והאהבה, זהו העונש הכי נורא. לכן היראה מהווה את המדד של ההרגשה הזאת.

שאלה: פעם אתה עסקת בריפוי פחדים אצל האדם, יש לך טבלה שבה יש עד 800 סוגים שונים של פחדים. למה נחשב שפחד זו מחלה?

תשובתי: אני עסקתי בריפוי מצבים פסיכולוגיים פנימיים.

ברמה רוחנית היראה, הפחד, זה תוצאה של חוסר איזון בין תכונת ההשפעה ותכונת הקבלה. ובאדם זה אותו השורש, רק בדרגה יותר נמוכה. שיטת הלימוד היא בכדי להשיג איזון, ואז הפחד נעלם.

לצערי, הרפואה הקונבנציונאלית עוסקת בזה, שפשוט מדכאת את הרגשת הפחד על ידי תרופות. אתה פחות רואה, אז אתה ישן טוב יותר. ואילו כאן, לא. כאן אתה לא מרדים את האדם, אלא מאזן אותו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם של פחדים שהתממשו
פחד שמחליף את כל הפחדים
פחד מפנייה לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest