דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המבט של האדם שראה את עתיד האנושות

המבט של האדם שראה את עתיד האנושות

הקדמתו של בעל הסולם ל"תלמוד עשר הספירות", נראית לי כמו ההקדמה החשובה ביותר מבין כל שאר ההקדמות שלו. היא כוללת בתוכה חלקים משער ההקדמות של האר"י, שנכתב על ידי תלמידו, רבי חיים ויטאל (מהרח"ו). ההקדמה הזאת, בעיקרון, כוללת בתוכה את כל הדרך שאנחנו צריכים לעבור כדי להגיע למטרה.

אמנם יש לנו הרבה מאוד חומרים אחרים, אבל שום דבר לא מגלה לנו בצורה כל כך עקבית, הדרגתית ושיטתית את אותה הדרך שבה אנחנו צריכים להתקדם ולהשתנות. ההקדמות והמאמרים האחרים נותנים לנו מבט כולל על חכמת הקבלה ובוחנים אותה מנקודות מבט מיוחדות.

אבל ההקדמה הזאת, כבר מההתחלה, בוחרת קו מאוד דק ומכוון, כדי להראות לאדם, שמתחיל מהשאלה על משמעות החיים שלו, איך להשיג את המימוש הסופי שלו, עם כל הקשיים והבירורים שבדרך הזאת, בהתאם לכל אדם: דתי או חילוני.

לכן ההקדמה הזאת היא מאוד עמוקה ולא פשוטה לתפיסתם של המתחילים. נדרשות שנים כדי להתחיל לקלוט אותה, להבין אותה ולמצוא את עצמך בתוכה. כדאי ללמוד אותה במנות קטנות, בזהירות, עד שהאדם יגדל בזכותן, ואז אפשר יהיה לגלות לו יותר.

צריך להבין שההקדמה הזאת נכתבה על ידי אדם שעמד בראשה של התקופה החדשה, של השלב האחרון בהתפתחות האנושות, שצריכה לעבור מהתפתחות בלתי הכרתית להכרתית. לעבור מהמדרגה שבה אנחנו בכלל לא יכולים להיקרא בני אדם, אלא רק בהמות מפותחות מאוד, שפועלות בהתאם לאינסטינקטים ומנוהלות מלמעלה על ידי כוחות הטבע, ועכשיו אנחנו צריכים לעלות למדרגה חדשה. בתוך היצור הזה מתחיל להתפתח משהו שנועד להיות דומה לבורא.

אנחנו צריכים להבין את האדם שהיה נמצא בתחילת כל התהליך הזה, את הגישה שלו, את המבט שלו, ולהשתדל "להתלבש" עליו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לפוצץ את מחיצת הברזל שבלב
כמו אֵם דואגת שעוקבת אחרינו מבלי שנראה
בספרים האלה נמצא אור האמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest