דף הבית / כללי / המבול – היה או לא היה?

המבול – היה או לא היה?

המבול - היה או לא היה?שאלה: חוכמת הקבלה טוענת שאדם הראשון היה זה שבעולם הזה הרגיש לראשונה את העולם הרוחני. ואפילו מציינים בה מתי זה קרה – לפני 5768 שנה. זמן מה לאחר מכן (אולי עשרה דורות) אירע המבול. כך זה לפי התנ"ך. אבל אין שום נתונים המעידים על מבול שקרה באותה תקופה. המדע טוען שהמבול בכדור הארץ אירע לפני 12 אלף שנה. איך מסבירה זאת חוכמת הקבלה?

תשובה: חוכמת הקבלה מדברת בעיקר על מה שמתרחש בתוך האדם, על תפיסת המציאות שבפנים, בתוך ה"אני" עצמו, של מה שנדמה כמתרחש מחוצה לו.
במשך מיליוני שנים של היווצרות קליפת כדור הארץ, המים כיסו את פני כדור הארץ מספר פעמים, ובתנ"ך מדובר על מצב ה"מבול" שאירע לאדם בפנימיותו.

שאלה: השאלה שלא נותנת לי מנוחה היא, שהציוויליזציה שלנו איננה הראשונה על כדור הארץ. הרי לא סוד הוא שאת הפירמידות במצרים לא בנו המצרים, כי מבחינה פיזית זה היה בלתי אפשרי עבורם.

תשובה: בחוכמת הקבלה, כל הבריאה מתגלה בפנינו מתוך ההשגות שלנו, בתוך התכונות והחושים שלנו. אנחנו מגלים משהו כלפי עצמנו בלבד, בתוכנו.
אנחנו מגלים את החומר ואת צורתו. ומתוך מה שמתגלה, מדברים על העולם העליון ועל העולם שלנו – על התפתחות הרצון ועל ההרגשה שבתוכו.
כל מה שאתה מתאר לעצמך, אתה מתאר בתוך עצמך, בתוך הרצון שלך. העבר, התנועה, המקום והחלל, כל אלה הם תחושות בתוך הרצונות שלך, ולא פרמטרים פיזיים אובייקטיביים הקיימים מחוצה לך.
בכל מה שמתגלה לא הובחן קיומן של "ציוויליזציות ארציות קודמות".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest