דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המאמצים של היילוד מזרזים את לידתו

המאמצים של היילוד מזרזים את לידתו

כנס "שלהבת במדבר", שיעור מס' 5

שאלה: בזמן הכנס אנחנו משקיעים מאמצים כדי להיוולד, אבל איך אפשר לעשות כך, שהם יהיו מסונכרנים עם אותם צירי הלידה שמתרחשים מלמעלה?

תשובתי: דווקא לשֵם כך נותנים לנו תרגילים מלמעלה: יש זמן של ירידה, יש זמן של עלייה, יש זמן שבו אנחנו מתאספים יחד, כשלומדים. והמצבים החשובים ביותר הם, כאשר אנחנו מתחברים בינינו: בזמן השיעור, בזמן פעולות משותפות אחרות, בזמן כנסים. עכשיו אנחנו מוסיפים את המאמצים והיגיעה שלנו לצירי הלידה הטבעיים, כדי לזרז את התהליך הזה.

ובאמת, הפעולות העכשוויות שלנו מזרזות מאוד את הלידה שלנו, גם כמותית וגם איכותית. בסופו של דבר, אנחנו מתחילים להבין ולהרגיש טוב יותר, היכן באמת נמצאת הנקודה המכרעת, איפה צריך ללחוץ, איזה וולד צריך להיוולד בהתאם לציפיות שלנו.

הוולד זו המדרגה הבאה שלנו, כמו ילדים שהולכים בעקבות הוריהם, כלומר המצב הבא שלנו. את כל המצבים האלה אנחנו עוברים בזכות ריכוז המאמצים שלנו, בנוסף למה שניתן לנו מלמעלה.

אנחנו לא מרגישים בעבודה שלנו מה בדיוק שייך להכנה מצד הבורא ומה הוא עושה. אנחנו מפעילים לחץ, בכך שמנסים לבטל את עצמנו, כל אחד כלפי האחרים, כדי ליצור לב אחד, רצון, חיסרון אחד, שאנחנו לא נפריע לו. אבל את כל השאר, מעבר לכך, עושה הבורא. הוא מעורר בנו חיסרון, רצון, ואנחנו פועלים, אבל כל זה לא נעשה על חשבוננו. לנו נחשב רק אותו המאמץ שאנחנו משקיעים כדי לבטל את עצמנו, ההקרבה העצמית.

פעולות כאלה באות לנו בקושי רב ולרגעים ספורים. אבל גם לא נדרש יותר, אנחנו יכולים לצבור את הרגעים האלה ולהשיג מהר מאוד את כוח ההשפעה, להרגיש כיצד הכוח הזה מתלבש בנו. וזה נקרא גילוי הבורא לנברא.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס "שלהבת במדבר", 18.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לפני הלידה הרוחנית…
אסור לסגת
הכל תלוי בי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest