דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המאור המחזיר למוטב

המאור המחזיר למוטב

מיכאל לייטמן

שאלה: מהו המאור המחזיר למוטב?

תשובתי: המאור המחזיר למוטב, או פשוט אור, זהו רושם מיוחד, התפעלות, תגובה מיוחדת בתוך הרצון. אנחנו קוראים לאור: "נפש", "רוח", "נשמה", "חיה", "יחידה". מאיפה אני יודע מה זה? – הרצון שלי להתאחד מתחיל להרגיש "תנודות" (ויברציות), לקבל מילוי, התפעלות שאותם אני מכנה "נפש", "רוח", "נשמה", "חיה", "יחידה". וזה נקרא "אור", תופעה מיוחדת בתוך הרצון שלי הרוצה לתקן את השבירה של הנשמה הכללית.

הרצון בפני עצמו הוא ללא צורה, אין בו דבר. אפילו חוסר מילוי הוא אינו יכול להרגיש ללא השפעת האור מרחוק. רק כאשר הרצון מתעורר ב"תדר" מסוים, משמע שהוא דורש מילוי של אותו ה"תדר", כלומר האור. אז האור, קודם כל משפיע על הרצון בכזו צורה, שעושה אותו מתאים לאור לפי התכונה שלו, כדי שהרצון גם כן יפעל בכוונה על מנת להשפיע. ואז במידת ההשפעה האופיינית לרצון, בו מתגלה האור.

הכול מתבצע בתוך הרצון, הכול מתחיל ונגמר בו. דבר אינו בא והולך מחוץ לרצון, ולכן הכול תלוי רק בהרגשה שלנו. לכן, קודם כל חייב להופיע אצלי רצון למילוי מסוים, אחר כך אני מחפשׂ כיצד ניתן לקבלו. אני מבצע כל מיני פעולות כדי להתאים את עצמי למילוי, מאחר ואני מתחיל להבין שזה תלוי במידת ההשתוות.

במידה שאני מתחיל להיות תואם למילוי, אני מרגיש את הנחיצות בו. אחר כך אני מרגיש את ההשתוות שלי למילוי הנקראת תכונת השפעה, מסך ואור חוזר (או"ח). ורק אחר כך, את המילוי עצמו. הוא ממלא גם את הרצון ההתחלתי שלי לקבל אותו וגם את הרצון להשפיע שנוצר כעת, אשר נהנה מכך שאני מקבל מילוי בהשתוות התכונות. לכן יש לי מילוי כפול. זה נקרא "צדיקים בארצם ירשו משנה". אני נהנה גם מהקבלה ברצונות הטבעיים שלי (הכלים), ומההשפעה בכלים המתוקנים שלי, מעל לרצון הטבעי שלי.

אך כל זה, הרגשות והתפעלויות רק בתוך הרצון ליהנות, והם כולם נקראים סוגי האור. אפילו חוסר מילוי זה אור. אם לא היה כזה "מילוי ברעב", אף פעם לא הייתי מרגיש את הנחיצות במילוי. ואם לא היה "רעב להשפיע", אף פעם לא הייתי נהנה מתכונת ההשפעה, הידמות והשתוות לבורא.

מתוך שיחה בנושא "המאור המחזיר למוטב", 08.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
הדואליות והאחדות של הרוחניות
כיצד לראות את האור העליון
האור העליון יתקן הכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest