דף הבית / חינוך, ילדים / המאבק על מנהיגות

המאבק על מנהיגות

laitman_2010-12-12_9507.jpg

שאלה: כשאגואיסטים הלא מתוקנים מתאספים בקבוצה, ישנם ביניהם אנשים שמתחילים להתבלט, תופסים תפקידים ניהוליים, מתחילים לקחת לעצמם את המשאבים הרגשיים, השכליים של הקבוצה, לחלק אותה מחדש. איך לעבוד עם תופעת המנהיגות בחברה האינטגרלית?

תשובה: זה אומר שזו חבורה ולא קבוצה!

אנחנו מייד מעמידים מספר תנאים שלפיהם ניתן לקרוא לחבורה "קבוצה", ללא קשר לגודל שלה – אם היא קטנה או גדולה. זה יכול להיות 10 אנשים, 20, 30 ויכול להיות מיליון.

"קבוצה" זאת חבורה שבה אף אחד לא בולט. כל אחד חייב להשתלב בה בצורה כזאת שהוא והקבוצה נהיים כאחד שלם, ויחסי הגומלין בתוכה מתנהלים כך שאדם נכנס לתוכה ומשלים, ממלא דווקא את מה שנראה לו נחוץ עבור האיזון שבה.

בצורה כזאת כל אחד מחפש: "מה אני יכול לעשות כדי שהקבוצה תהיה מאוזנת, הומוגנית, כדי שבין כולם יהיו יחסים שווים? ואם אני רואה שיבושים אפשריים, אז אני מסוגל ליישר אותם, לרכך אותם על ידי היחס שלי, ההשתתפות שלי, שלא יופיעו שום הבדלים – אף אחד הוא לא יותר גדול או יותר קטן מהאחרים. שרק החיבור הזה יתקיים, על ידו משיגים את האיחוד ובו מרגישים שמופיע משהו חדש".

חיבור כזה הוא משהו חדש שנולד מהפרטים. והוא זוכה לקיום.

אנחנו תומכים בקיום הזה, מטפחים אותו. הוא כמו התינוק המשותף שלנו. אנחנו חושבים עליו כך שהוא פתאום כאילו מתחיל "להתנתק" מכל אחד מאיתנו ולהתקיים מחוצה לנו. איחוד כזה, בסופו של דבר, כל כך מושך אותנו, שכל אחד מאבד את האישיות האגואיסטית הפרטית שלו ורוכש בחיבור הזה אישיות אינטגרלית. בלעדיי החיבור הזה אינו קיים וההשתתפות שלי היא דווקא לעשות ממנו אחד שלם.

יחד עם זאת, כל אחד מקבל השפעה של הכלל שתומך בו ומחייב, כמו שאם היינו בסירה אחת. וכאן יגיעה מביאה באמת לתוצאה עצומה.

הערה: ומה לעשות עם אלה שיש להם רצון לשלוט ותכונות של מנהיגות?

תשובה: דווקא בזה מתבטא הרצון לשלוט ותכונות המנהיגות – רק שברצון לשלוט על עצמי!

הערה: איך להעביר את האנשים שמשתוקקים לשלוט לכיוון הזה? הרי הם ממש קורעים את עצמם.

תשובה: על ידי דיון. תקליטו את הקבוצה שלכם בוידאו, אחר כך תראו על המסך ותתנו הנחיה: איך עכשיו להביא את כולם ליחסים אינטגרליים, מאוזנים לגמרי?

בואו נדון: את מי ואיך חייבים להעביר, את מי לקדם, את מי להוריד, את מי לקרב למי, איך ליצור מנגנון אינטגרלי מוחלט שכולנו כמו גלגלי שיניים מתחברים בינינו ומסתובבים בתיאום מלא – אף אחד לא יותר ולא פחות? בכיוון הזה כל אחד חייב לתת יגיעה.

הערה: כלומר, זו היא המטרה?

תשובה: אמרתם שכל אחד הולך לעבוד, משקיע מאמצים בשביל להשיג משהו, ואנחנו משיגים את זה!

בזה אנחנו מגלים את הטבע האגואיסטי שלנו, וכאן אף אחד לא יכול להגיד שאנחנו לא אגואיסטים – כל אחד מגלה התנגדויות פנימיות אגואיסטיות גדולות. ולכל אחד יש עבודה בתחום הזה.

אנחנו צריכים לעזור אחד לשני בזה, ולהבין את האנשים שקופצים קדימה: משהו קורה איתם, הם לא מבינים משהו, לאחד יש מצב רוח כזה ולשני מצב רוח אחר. אנחנו נמצאים כל הזמן בעיגול פינות, באינטגרציה בינינו, ללא השפלה או דיכוי של האחר. (אלא רק של עצמי).

אנחנו לא מצביעים על אף אחד על שום דבר! אנחנו רק דנים באופן חיצוני וכל אחד מתייחס בצורה אובייקטיבית לאחרים. אף אחד לא מתבייש בתכונות השליליות או החיוביות שלו, מתוך ההבנה שהן נתונות על ידי הטבע. ומה שלא נתון מהטבע – זה שאנחנו צריכים להביא את עצמנו לחיבור הזה בעזרה הדדית.

מתוך שיחה מס' 10 על החינוך האינטגרלי 16.12.11

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך מחדש של המנהיג
תפקידם המיוחד של האגואיסטים הקנאים
קבוצה היא מגבר הופך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest