דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / המאבק בטרור – השהייה של המוות

המאבק בטרור – השהייה של המוות

שאלה: מקרה טרור נוסף בישראל: בחורה ישראלית כבת 24, נהרגה בישוב בית חורון לא הרחק מירושלים. זוהי פעולת הטרור השלישית בשטחם של ישובים ישראלים ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה.

לפני כשבועיים, נהרגה על ידי מחבלים, אמא לשישה ילדים, למחרת נפצעה אישה בהריון ועכשיו עוד טרגדיה בבית חורון. פעולת הטרור האחרונה עוררה סערה של תגובות. ישנה דעה בציבור, שצריך לחלק נשק לכל אזרחי ישראל המסוגלים לשאת אותו. מה דעתך?

תשובתי: אני חושב שזה הכרחי ללמד את התושבים איך להשתמש בנשק, רוב האזרחים בישראל ששירתו בצבא יודעים לתפעל נשק, עליהם לעבור הכשרה קצרה, ולשאת את הנשק להגנת כולם.  

הערה: יש שמציעים להרוג את המחבלים במקום, במקום לנסות לתפוס ולהסגיר אותם למשטרה, למרות דעת הקהל הבינלאומית.

תשובתי: זה נכון, בתורה כתוב חוק, שאם מתנפלים עליך ורוצים להורגך, אתה חייב להקדים את התוקף ולהרוג אותו ראשון ללא הבאתו לבית הדין. אז למה אנחנו צריכים לקיים את חוקים של המנדט הבריטי או התורכי במקום את חוקי התורה? האם אין לנו את הזכות להגן על עצמנו מפני רוצחים?!

שאלה: מה דעתך בקשר להריסת בתים של מחבלים וגירוש משפחותיהם?

תשובתי: זו פעולת תגמול רבת השפעה, מאחר שהבית מאוד יקר לאדם, ואם ידע שמשפחתו עלולה להישאר ללא קורת גג, הוא יחשוב פעמיים, האם כדאי לו להפוך להיות מחבל ולהצטרף לדעאש. הרי פעולות הטרור הללו מאורגנות על ידי דעאש.

שאלה: נוצר הרושם שהערבים לא מפחדים יותר משום דבר, אם ילדים בני 15-13 לוקחים סכינים והולכים להרוג. כיצד ניתן להיאבק בזה?

תשובתי: אני מציע לחתוך בכל האמצעים האפשריים את התעמולה של דעאש בשטחה של ישראל, לחסום את הגעתה דרך הסמארטפונים, האינטרנט, ערוצי הטלוויזיה, הכבלים והלווין. דעאש עורכת תעמולה עוצמתית ולכן אנחנו חייבים לנקוט נגדם באמצעים נוקשים. האידיאולוגיה של דעאש חודרת לשטחים הערביים דרך אמצעי התקשורת, ומכוונת את הילדים להרוג יהודים. לכן אנחנו חייבים לטהר את המדינה מכל תעמולה חבלנית, בכך שנשלול מהם את האפשרות לראות, לשמוע ובכלל להיות בכל סוג של קשר עם דעאש.

שאלה: מה לעשות עם העובדה שהאנשים כבר התרגלו לפעולות טרור חוזרות ונשנות ואיבדו את הרגישות?

תשובתי: לא מדובר בפסיכולוגיה של האזרח הפשוט, אלא על מדיניות שמקובלת על הממשלה, על הפעולות שהמשטרה והצבא צריכים לעשות כדי למנוע פעולות טרור. אמנם התרגלנו לשמוע על הרוגים מתאונות דרכים, על פצועים והרוגים על ידי מחבלים, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להשלים עם המצב אלא לבדוק באילו אמצעים הממשלה נוקטת? אם הטרור הפך לתופעה רגילה, זה אומר שהממשלה לא נאבקת בו בצורה יעילה ולא מבצעת את חובותיה כלפי אזרחי המדינה.

מה עושים שר התקשורת, שר הביטחון, שר הפנים? הם חייבים לפעול, אנחנו הרי נמצאים במצב של מלחמה. זוהי מלחמה פנימית, שמתנהלת  בשטחה של ישראל, ובינתיים לא מדברים על מה שקורה מעבר לגבולות שלנו. מפחיד לחשוב, מה יהיה אם למלחמה הפנימית תתווסף גם מלחמה חיצונית. אתם יודעים כמה נשק יש ברשותם של הערבים שחיים בישראל? לכן אנחנו לא יכולים לחכות וחייבים לפעול, כרגע זה יותר דומה להשהייה של המוות.

שאלה: מלבד הפעולות ההכרחיות לחסימת תעמולת הטרור דרך כלי התקשורת ואספקת ביטחון לתושבים, איזה פתרון משמעותי אתה מציע לחיסול הטרור?

תשובתי: עם ישראל חייב להפסיק את הרע הזה בשורשו הרוחני העליון. הרי נאמר ש"אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל״ (תלמוד בבלי, יבמות, סג/א), וישראל שלא מבצעים את משימתם, הם הסיבה לטרגדיות שכביכול קורות בעולם שלנו. אנחנו חייבים לעשות את מה שמוטל עלינו, ולבצע תיקון בשורש עצמו של כוחות הטוב והרע שפועלים בעולם, כדי לעצור ולרסן את התפשטות הכוח הרע בעולמנו, ולאזנו על ידי הכוח הטוב. בינתיים, הכוח הרע רק הולך ומתעצם ומדכא את הכוח הטוב עד שהוא כמעט בלתי נראה.

שאלה: אם אנחנו יכולים להשפיע על כוח הרע בשורשו, אז בשביל מה לנו כל יתר הפעולות במאבק בטרור?

תשובתי: אנחנו חייבים לעשות כל מה שבכוחנו, גם בדרגה הגשמית וגם בדרגה הרוחנית. אנחנו לא נצליח ברגע אחד לעורר את כל עם ישראל ולאחד אותו באופן מלא, כדי שנוכל למשוך את הכוח הטוב לעולם הזה, במידה שיהיה מסוגל לנטרל את כוח הרע. נדרש לזה זמן, ולכן בינתיים יש לנו צורך בהפעלת המשטרה, הצבא, בלימוד האוכלוסיה לשלוט בנשק חם וחלוקתו, וחסימת התעמולה של דעאש. באופן הזה אנחנו גם כן מתנגדים לכוחות הרע.

ובו זמנית, עלינו להתחיל בעבודת איחוד העם. אילו הממשלה הייתה מסיעת לנו לארגן זאת, כך שתהיה לנו האפשרות להסביר לכל התושבים באיזה אופן אפשר להשפיע על הכוחות הרעים שבטבע, ולחתוך אותם משורשם, אז היינו מצליחים ללא שום פעולות נוספות. אלא שבינתיים אנחנו נאלצים לפעול בכוחות עצמנו. למשל, הזמנו את שרת החוץ של שבדיה לכנס הקבלה הבינלאומי שלנו, שיתקיים בתאריכים 25-23 לפברואר בגני התערוכה בתל אביב. אנחנו משקיעים את כל המאמצים כדי לעורר את האנשים לתיקון, ונקווה שנצליח בזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה ״חדשות עם מיכאל לייטמן״, 26.1.2016

 

 

One comment

  1. מסכימה ב100%המצב כואב ובלתי נסבל… חייבים להתאחד ולהביא את השינוי…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest