דף הבית / המשבר ופתרונו / המאבק באנטישמיות הוא חוד החנית של המאבק על הציביליזציה

המאבק באנטישמיות הוא חוד החנית של המאבק על הציביליזציה

קראתי הודעה בעיתונות שאחד ממפיקי הוליווד המפורסמים ביותר הרווי וינשטיין קרא לכל יהודי העולם להתלכד כדי להדוף את האנטישמים. הוא אמר כי בפניי קבוצות טרור אלו, כמו המדינה האיסלמית (דאע"ש) והחמאס, הגיע הזמן של היהודים להפוך להיות מאורגנים כמו מאפיה.

זוהי הפרפרזה "הטוב מנצח את הרע, אם המלאכים מסודרים כמו מאפיה". עד עתה, למרות ההשערות של חסידי תיאוריות הקונספירציה, היהודים לא מצליחים להתלכד, לא רק כמו מאפיה, אלא אפילו כמו התזמורת הסימפונית. לא פלא שאומרים שכשיש שני יהודים, ישנן שלוש דעות.

לכל אחד מארגוני היהודיים ישנה מדיניות משלו, "כינור" משלו ו"מפלגה" משלו. אפילו מעשים בוטים של אנטישמיות שמתרחשים באופן סדיר באירופה של היום, מקבלים תגובה חסרת אחדות. מגנים בזעם, מפצירים בחומרה, אבל ההתקפות על היהודים בתי הכנסת הולכות ונעשות תכופות יותר.

המפיק ההוליוודי אומר: אני סבור שהמאבק באנטישמיות הוא אינטרס חיוני לא רק של העם שלנו, שאיבד מיליונים מבניו ובנותיו בפוגרומים ובשואה, זהו חוד החנית של המאבק של האדם המודרני עם אידיאולוגיות ברבריות של שנאת האדם, שמאיימות על החיים עצמם על פני האדמה. ולכן לפחות למען זה אנחנו צריכים להיות "מאורגנים כמו מאפיה".

אני חושב שהמסקנה שלו נכונה, אנחנו חייבים להראות דוגמה של חיבור ואיחוד, מפני שרק אנחנו נוכל לעשות את זה בצורה נכונה, מפני שהעולם בתת מודע מחכה מאיתנו לדוגמה הזאת, מפני שכל הייסורים שבעולם מתגלים בו רק כדי שאנחנו נתאחד, ורק אז כל הייסורים שבעולם ייפסקו. מנהיגים של ארגונים יהודיים אינסופיים חייבים להפסיק להתבדל זה מזה, עליהם להתלכד למרות ההבדלים שנדמה להם שקיימים, עבור האנטישמים אנחנו כולנו נראים אותו דבר, ליתר דיוק כולם עם אותו אף.

כדאי לקרוא את ההקדמה לספר הזוהר:
סעיף סז) ובהיות האדם מישראל, מגביר ומכבד את בחינת פנימיותו… דהיינו, שנותן רוב טרחתו ויגיעתו, להגדיל ולהעלות בחינת פנימיות שבו, לתועלת נפשו, וטרחה מועטת, בשיעור המוכרח… דהיינו לצרכי הגוף. גורם במעשיו… שאוה"ע יכירו ויחשיבו את ערך בני ישראל. 

אנחנו רואים, שגאולת ישראל והעולם כולו מיסורים תלויה רק באחדות של עם ישראל. כל היסורים של ישראל והעולם, הם רק בגלל היעדרו של התנאי "ואהבת לרעך כמוך".

סעיף ע) אוי ליהודים, המזלזלים באיחוד הטוב של העם, הם לא נותנים "אור לאומות העולם", דוגמה של קשר ואהבה טובים והדדיים. אוי להם, שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו, עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות, בעולם.

סעיף עא) אם עם ישראל אינו מתאחד, אז כל בעלי החורבן שבאומות העולם, מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרג את בני ישראל, כמו שנאמר בתלמוד: "אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל". כמו שנאמר בספר הזוהר, שהיהודים גורמים במעשיהם עניות, וחרב ושוד והריגות והשמדות, בעולם כולו.

אבל אם אנחנו נתחיל להתאחד ולהראות כך דוגמה לכל העולם, אז כל אומות העולם יכירו ויודו במעלתם של ישראל עליהם. ויקיימו הכתוב: "ולקחום עמים, והביאום אל מקומם", כמו שנאמר: "והביאו בניך בחוצן, ובנותיך על כתף תנשאנה".

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest