דף הבית / כללי / הלו, שומעים טוב?

הלו, שומעים טוב?

כנס בצרפת. שיעור מס' 2

שאלה: איך אני צריך להכין את עצמי לסדנה ואיך להתנהג במהלכה?

תשובה: איך לארגן את עצמנו לקראת הדיבור עם הבורא, כשזה אפשרי רק דרך מרכז הקבוצה? אם אני הייתי רוצה ליצור עם מישהו קשר בטלפון, אז הייתי צריך קו טלפון, מכשיר, והתדר הנכון.

אני צריך לדבר עם האדם בקו השני בשפה אחת, להתקשר אליו בדיוק בזמן שנקבע מראש, והוא צריך להיות דווקא האדם שאותו אני צריך. כלומר, הכול צריך להיות מותאם.

אז איך נסדיר את קו הקשר שנמשך ממרכז הקבוצה אל הבורא כדי להיות בטוחים פחות או יותר שהקו הזה עובד?

rus_t_rav_2014-05-09_lesson_congress_n2

קודם כל, כדי ליצור כזה קשר אנחנו צריכים להתאחד בינינו. זאת אומרת, שכל אחד מאיתנו מתחיל לפעול לכיוון מרכז הקבוצה. כך אנחנו יוצרים במרכז משהו משותף שנקרא "אנחנו", וכל אחד שואף לשם.

כך אנחנו בונים את מכשיר הטלפון בשביל הקשר עם הבורא. כולם יודעים שהמכשיר הזה הוא לא פשוט אפילו בעולם שלנו, מכל שכן בעולם הרוחני, שבו הקשר מתממש בתדר אחר לגמרי.

אסור שהגל הזה ייצא ממני, כי הרי אני הפוך לבורא. אני כולי מינוס גדול, אגואיסט. והבורא הוא כולו פלוס גדול. אנחנו לא מסוגלים להבין זה את זה! אז איך אוכל לבנות מכשיר שעובד בתדר שלו וקושר אותי אליו?

כל אחד מאיתנו חייב לעשות צמצום על האגו, כלומר להקפיא את עצמו בפנים ולא לחשוב על עצמו. זה נקרא "צמצום א'". באופן כזה אני מפסיק לדאוג על ה"אני" שלי. כי בעולם הרוחני, באותו המקום שאיתו אני רוצה ליצור קשר, אני לא קיים.

לכן אני מוכרח לבצע "צמצום" על הרצון שלי, "מסך". חוץ מזה, אני צריך להוציא משהו מעצמי, לכן אני מתוכי חושב על הקבוצה. על ידי זה אני יוצר מרכיב אחד שמוכן לקשר עם האחרים.

רצוי שעשרה אנשים ייצרו מעצמם מרכיבים כאלה. ואז, כולנו יחד מתחברים במרכז הקבוצה, והמרכיב המשותף שלנו (אנחנו) נקרא "חוש ההשפעה", אשר דומה לבורא. ביניהם יכול להיווצר קשר.

כמו בתקשורת טלפונית, שבה רוחב הפס יכול להיות שונה, אותו הדבר כאן. זה תלוי בגודל הרצון שעליו מתגבר האדם – גדול או קטן, עד כמה הוא נכלל באחרים, עד כמה הם מבינים זה את זה, עד כמה המטרה ברורה לכל אחד ולכולם יחד, וכולי. התנאים האלה קובעים את עוצמת הקשר.

אבל בלי בנייה של כזה מכשיר לא נוכל ליצור קשר עם הבורא. לכן, עלינו ליצור כוח כזה, את הקשר המשותף שלנו עם הבורא, שהוא הקול שלנו, הפיות שלנו. וקולות ופיות כאלה יכולים להיות הרבה: אפשר לחלק את שבעה מיליארד האנשים לעשיריות. פחות מעשרה זו עוצמה לא מספקת. אפשר לנסות חמישה אנשים או שלושה, אבל בשום פנים ואופן לא פחות. עשרה הוא מספר אופטימלי.

ויותר מעשרה אנחנו לא מסוגלים לתפוס, כי אנחנו בנויים עם תפיסת המציאות כזו, שלא מסוגלים לראות יותר מעשר האצבעות שלנו.

מתוך שיעור מס' 2 מכנס בצרפת, 10.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
טעינה בשדה של הבורא
כללי ההתנהלות של הסדנה
להתמוסס בכוס של איחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest