דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלוגיקה העליונה של תוכנית הבריאה

הלוגיקה העליונה של תוכנית הבריאה

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

שאלה: מדוע השׂגת מטרת הבריאה הוא תהליך כל כך קשה ומרובה מדרגות, הכולל עלייה, ירידה ושבירה?

תשובתי: מאחר והתהליך מלכתחילה מורכב משני מרכיבים ההפוכים זה לזה: האור והרצון (הכלי), אשר בונים ביניהם קשר על בסיס הטבע המנוגד שלהם. תהליך ההתפתחות נובע משני תנאים וגורם לחוק התפתחות אחד: שני ניגודים צריכים להגיע להשתוות והידמות שלמה בסוף.

משני התנאים, ההתחלתי והסופי, בהכרח נובע כל התהליך. איננו יכולים להחליף בו משהו ולפעול בלוגיקה אחרת. קיימים תנאים נוקשים – התחלתי וסופי.

תנאי 1: מרחק אין סופי ביניהם.

תנאי 2: איחוד מלא שלהם, עד הסוף.

עד למצב הזה: האחד – תמיד נותן, והשני – כולו מקבל. מצד אחד יש ביניהם תהום אין סופית, ומהצד השני ישנה נקודה סופית, היכן שהם מתמזגים לאחד שלם. נסה עכשיו לכתוב נוסחה שלפיה מהתנאי הראשון, הניגודיות הגמורה, ניתן להגיע לתנאי השני, ההידמות המלאה.

בעולם אין סוף כבר קיימים גם החלוקה של שני מרכיבים האלה, וגם החיבור שלהם. יש שם אור ורצון, אך הם דבוקים ומשלימים זה את זה. הדבקות הזאת מוחזקת בכוח האור העליון. כלומר, התנאי הסופי תחילה מסופק על ידי כוח האור, הבורא. זה מאפשר לנו לגלות את הנוסחה, כיצד צריך לבצע את המעבר הזה ממצב אחד לשני?

התנאים הפוטנציאליים הוכנו, כעת צריך להתחיל ביישׂום. כל המציאות כעת מתגלה ברצף, עלילה אחר עלילה לנגד עינינו, עלילה של אותם הנבראים הנמצאים בעולם אין סוף. אנחנו אף פעם לא יוצאים משם.

במקום (ברצון) היחידי הזה, שנברא על ידי הבורא, קיים אור, רצון ותנאי לדבקות ביניהם, וכל זה מיושׂם כעת. לכן אנחנו נקראים פעולות הבורא, תוצאות של העבודה שלו: נבראים, תוצרים, יצירות. לא ניתן לשנות כאן משהו. התנאים עצמם: ההתחלתי והסופי (סוף מעשה במחשבה תחילה) כבר קובעים את כל מה שיתרחש, כולל השבירה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 18.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
אנחנו קיימים מאין
קרוסלת החיים
"סגסוגת" רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest