דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלב שבו כולם נמסים

הלב שבו כולם נמסים

מחכמת הקבלה ידוע שהאמצעי היחיד שיכול ומסוגל לשנות משהו, הוא האור המחזיר למוטב. הוא מחזיק את החיים שלנו, הוא מחיה הכול, הוא מבצע את כל השינויים. בטבע של האור טמון הרצון וכל הדרך של הנברא מתחילתה ועד סופה: איך לשנות את החומר, את הרצון לקבל, כדי להביא אותו להשתוות הצורה עם אותו האור.

ואנחנו, שמהווים את החומר הזה ביד היוצר, יכולים לעורר על עצמנו את השפעתו בצורה עוצמתית יותר, ובכך לזרז את ההתפתחות שלנו. כתוצאה מכך שאנחנו מזרזים את ההתפתחות שלנו, רוצים אותה ומגלים את הרצון הגדול שלנו – האור משפיע עליו יותר ומבצע בו פעולה משמעותית יותר, ואז אנחנו מרגישים את ההתפתחות שלנו כטובה ורצויה. הרי אנחנו מוסיפים לתהליך האבולוציוני, שזורם "בעיתו", גם את החלק שלנו, התוספת שנקראת "אחישנה", מפני שאנחנו משתוקקים לאותו המקום, לאותה הצורה שאליה האור רוצה להביא אותנו.

מאיפה אנחנו יודעים שזה כך? – בזכות זה שאנחנו משתדלים לראות את עצמנו כמחוברים יחד, כאיש אחד בלב אחד, כדי שהרצונות שלנו יתמזגו יחד. ואז, ככל שאנחנו משתדלים לעורר את הלבבות שלנו להתחבר, לבצע פעולות שונות כדי שהם יתחברו ללב אחד, ללא שום הבדל ביניהם – כך אנחנו מעוררים את האור שישפיע על החיבור הזה, על המאמצים שלנו להתחבר, בעוצמה גדולה יותר מזו שבה הוא פועל על הרצון לפי התוכנית האבולוציונית הרגילה שלו, שנקראת "בעיתו". כך אנחנו מזרזים את הזמן.

כדי לעורר את השפעת האור על הרצון, אנחנו בעצמנו צריכים לתאר לעצמנו שאנחנו משתדלים להתחבר בלבבות ולקבל את צורת האור, את תכונת ההשפעה ההדדית, עד כדי כך שכל אחד מאיתנו מאבד את תחושת הקיום העצמי שלו, וכולנו יחד רוכשים שותפות וחיבור, שכולל בתוכו את כולם: את הקבוצה ואת הנשמה שמורכבת מהלבבות הפרטיים. ואז האור משפיע עלינו ומסיים את הפעולה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.11.2011

 ידיעות קודמות בנושא:
הפסיפס שמוביל לשלמות
כשיתגלה ספר הזוהר…
בפותחנו את הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest