דף הבית / קבלה ומדע / הלב חזק יותר מהמוח

הלב חזק יותר מהמוח

מתוך אתר מדעי: "ביולוגים מולקולריים גילו שהלב היא הבלוטה האנדוקרינית החשובה ביותר בגוף. הוא מייצר ומשחרר את ההורמון ANF, שמשפיע בצורה עמוקה על כל פעולה במערכת הלימבית, שנקראת 'המוח הרגשי'.

הוא כולל את שטח ההיפוקמפוס, היכן שמתרחש תהליך של זכירה ולימוד, שם נמצאים מרכזי שליטה של כל המערכת ההורמונלית. ניורוקרדיולוגים גילו שעד 65% מתאי הלב הם תאי עצבים, ולא תאי שריר כפי שסברו בעבר. הם זהים לתאי העצב שבמוח, ופועלים דרך אותן חוליות חיבור שנקראות גמגליה, עם אותם אקסונים ודנדריטים שמתפקדים במוח, וכמו כן בזכות אותם מוליכים עצביים.

באופן כללי, הלב זה ה'מוח', שצָמְתֵי העצבים שלו מקושרים עם כל איבר גדול בגוף, עם כל מערכת השרירים שמאפשרים לאדם לבטא באופן ברור את רגשותיו. כמחצית מתאי העצבים של הלב משתתפים בהעברת מידע שמגיע ללב מכל הגוף, דבר שמאפשר לתמוך בעבודת הגוף כאחד שלם והרמוני. והחצי השני מממש את הקשר העצבי והקבוע עם 'המוח הרגשי', בדו שיח בין הלב והמוח".

כמו שאנו יודעים, על פי חכמת הקבלה, הלב והמוח מחוברים ועובדים בשיתוף פעולה לצורך הפעלת הגוף כולו, מה גם שהלב מרגיש וחושב (הלב מבין), ורק אחר כך מופעל המוח כמנגנון שמבצע את ההחלטות של הלב. אבל בעצם, הלב והמוח אינם מחליטים, כל ההחלטות מתרחשות בדרגה העליונה של הטבע, איפה שכל העולמות והמילויים שלהם נמצאים בקשר הדדי מלא, בשדה הנהגה יחידי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest