הלבוש של המלך

מתוך שיעור של הרב"ש: "אדם, שהוא ערום, הוא בחיסרון. אם מלביש איזה לבוש, זה המילוי שלו, שלא יהיה ערום. החיסרון להלביש ממלא את חסרונו, גם כאן אורות דתחתון ממלאים הכלים ריקניים. כמו כן הכלים ריקניים, הם בחינת חיסרון. כשבא אור, ממלא אותו, זה דומה כמו לבוש."

"לבוש", זה מידת ההתאמה של הרצון לאור. הלבוש יכול להיות דומם, או צומח, או חי, או סוגים של צורת האדם הדומה לבורא, כל זה הלבוש על האדם שקובע אילו תכונות של האור הרצון מסוגל לקבל, בזה שמתלבש בהם כדי להידמות לאור.

העבודה העיקרית שלנו היא להשתוקק להיות "לבוש" על העליון, לקבל צורה כמה שיותר מתאימה לבורא. צריך כל הזמן להכין את עצמנו לקבלת צורה חדשה. הכול נקבע על ידי הלבוש, מפני שלרצון עצמו אין שום צורה. ורק בלבוש תלוי האם הוא יהיה פרא אדם או אדם הדומה לבורא, אחד מן השניים.

ובדרך אנחנו כל הזמן צריכים לתאר את עצמנו במצב של בחירה חופשית, חצי חייב חצי זכאי בהתאם לאיזה לבוש, לאיזו צורה אני נוטה. ולצורך זה יש לי קבוצה, רב, ספרים, כל מיני האמצעים כדי לעורר אותי ללבוש, כלומר, לקבלת הצורה הדומה כמה שיותר לבורא.

מתוך ההכנה לשיעור בוקר, 04.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדידת הלבוש של האור
הלבוש הגשמי והלבוש הרוחני
הלבושים הזכים של הנשמה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/xgAhT

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest