דף הבית / המשבר ופתרונו / הכרה אסטרטגית בעתידה של אירופה

הכרה אסטרטגית בעתידה של אירופה

דעה (ויידנפלד, מנהל המרכז למחקרים פוליטיים, מינכן): המשבר הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי השגרה באירופה. קיים משבר החובות, משבר היורו, משבר של קבלת החלטות ומשבר של אישור ההחלטות הללו. גל של תחזיות אפוקליפטיות גורם רק לדבר אחד – להתפשטות של אווירה קודרת ודיכאונית בחברה.

אירופה זקוקה למנהיגות פוליטית חזקה ולאסטרטגיה, כדי לקבל תמיכה ציבורית, ולהשיג את העיתוי הדרוש לפעולה. המסקנה ברורה: המדיניות האירופית אינה מסוגלת לסבול את אי בהירות המצב. הזוכה בקרב על הבנה טובה יותר במצב, הוא ייצא המנצח. מדובר על מאבק דרמטי עבור השלטון באירופה, מתחת לפני השטח מתרחש מאבק אכזרי ביותר על השפעה. קיימים חמישה תרחישים אפשריים לעתיד האיחוד האירופי:

– פירוקו של האיחוד האירופי, במידה והאיחוד לא יהיה מסוגל לפתור את בעיותיו הפנימיות והחיצוניות.

– לב ליבה המיוחס של אירופה, קבוצה קטנה של מדינות תשמור על שיתוף פעולה הדוק ביניהן, ומדינות הפריפריה של אירופה יסרבו להיות חלק הימנה.

– האיחוד האירופי יישאר בתרדמת.

– האיחוד האירופי כמרחב ציבורי מושך.

– מעצמה אירופית, אירופה תממש את הפוטנציאל הגלובלי שלה, יקום עם פן-אירופאי, מעבר לאיחוד פוליטי.

הערה: האיחוד האירופי צריך להכיר במגמה הבלתי נמנעת של התפתחות האנושות לעבר אינטגרציה והצורך ללכת בעקבותיה. זהו ביצוע של חוק ההתפתחות הטבעית, שיביא את האיחוד האירופי להרמוניה עם החוק הזה, ותיצור את התנאים הדרושים להישרדות והתפתחות אינטגרלית (אלטרואיסטית). אין כל דרך אחרת!

ידיעות קודמות בנושא:
החובות של אירופה ממשיכים לגדול
בעוד שנה וחצי שנתיים, שנים באיחוד האירופי יתחילו בעיות ריאליות ורציניות מאוד
צריך להתחיל לבנות את אירופה מאפס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest