דף הבית / חינוך, ילדים / הכנת מומחים ברמה גבוהה

הכנת מומחים ברמה גבוהה

הקורס להכנת מומחים בתחום ההשכלה והחינוך האינטגרליים של המורים והמחנכים, צריך לכלול עוד נושא אחד בנוסף לשאר הנושאים, ההתהוות של הכוח האינטגרלי הוא מרכיב חדש בתוך הקבוצה שלא התגלה בשום מקום קודם לכן.

אם למשל מתאספת קבוצת כדורגל, זה פשוט סכום של כל המאמצים.

ואילו כאן, מפני שכל אדם מבטל את עצמו כלפי האחרים, מעלה את כל השאר, רוצה להיות בשווה עם האחרים, להשיג שדה משותף, הסכמה בין כולם, אז אנחנו מתחילים להרגיש כוח חדש שנולד בינינו, רצון משותף חדש ושׂכל חדש. כאילו שנולד אדם כולל חדש (נקרא לו "אדם") שנוצר בינינו. ואנחנו כבר חיים את החיים המשותפים שלנו, ברצונות המשותפים, בתכונות המשותפות, במחשבות המשותפות.

את זה חייבים לכלול בלימוד של המורים והמחנכים, הידע הזה חייב להיות אצלם. וכל השאר ירגישו את זה באופן אינסטינקטיבי, תופיע אצלם ההרגשה שהם יודעים את זה מאיפה שהוא.

שאלה: האם את הקורסים האלה צריכים להעביר מקצוענים?

תשובתי: אני חושב שלקורסים האלה צריך, או להזמין מדענים שישלימו במקצת את החומר, או להראות סרטים תואמים בהשתתפותם. חומר מוחשי נוסף יקנה למשתתפים אפשרות, קודם כל, להיות בטוחים בכך שהם לא מלמדים ידע מקוטע, חלקי, ודבר נוסף, הם יבינו יותר לעומק כל נושא, ילמדו לענות על השאלות ולהתמצא בזה. אבל בעיקרון, אלה הם אותם הנושאים של השיטה האינטגרלית רק יותר עמוקים.

למעשה, השיטה היא מאוד פשוטה. הדבר היחיד שצריך להשיג כאן, זה אינטגרליות, הרגשת הופעתו של הכוח האינטגרלי החדש.

דרך אגב, הכוח הזה מופיע בכל מערכת אינטגרלית: גם במערכת מכאנית וגם בגוף שלנו. כי הגוף שלנו כל הזמן עוקב אחר האיזון של המערכות של האורגניזם.

כך גם בקבוצה, כאשר אנשים משיגים אינטגרליות, הם מתחילים להיכנס לכזה איזון פנימי שתומך בעצמו, שמוביל למצב של בריאות מוחלטת, נוחות מוחלטת. הם לא רוצים לעזוב את זה מפני שפשוט וטוב להם בהרגשה הזאת. דרך המצבים הנוחים האלה, דרך הרצון המשותף החדש, השׂכל החדש, נפתרות באופן פתאומי רוב הבעיות, ורובן פשוט נעלמות, מפני שהמערכת עוברת מדיגיטלית (של פולסים) לאינטגרלית – ממערכת ספרתית לעגולה, הרמונית, אנלוגית.

הדבר העיקרי זה להסביר לאנשים, אחרי כמה סדנאות "עגולות", כדי שהם יתחילו לתפוס את מה שנוצר ביניהם ושיתייחסו ביתר רגישות להתגלות הכוח החדש הזה, שבעזרתו הם יפתרו את כל הבעיות שלהם ויתחילו לעלות מעל עצמם, מעל לאגו. הכוח הזה ייצור חברה ברמה גבוהה יותר מהקודמת.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 22.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גישה מיוחדת לעיצוב הקבוצות
אופן בניית הקבוצות
קסם של אדם לא נחמד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest