דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכנס מעורר בנו את החיים

הכנס מעורר בנו את החיים

הרשימות מתעוררות, ואז מתעורר בי הרצון, מתעוררים החיים. למה תלמידים רבים נרדמים בשיעור ומאבדים עניין? איפה הרצון שלהם?! הרי הכול תלוי ברצון שלנו. והרצון שלנו תלוי באור. האור מתרחק, כמו שנאמר: "הסתרת פניך, הייתי נבהל".

במידה שבה האור נסוג, האדם נרדם בהדרגה, עד שהוא מת לגמרי. הכול תלוי במידת ההתרחקות של האור. אנחנו רק תוצאות מהשפעת האור.

לכן יש רק פעולה אחת ואמצעי אחד להשפיע על עצמנו, וזו הסביבה הנכונה, שבאמצעותה אנחנו מעוררים את האור. ואז נהיה מוכנים להשפעתו, וההתקדמות שלנו תהיה מהירה, רצויה ונעימה.

אנחנו כל הזמן מתקרבים להשפעה, להידמות ולהידבקות בבורא, בכל התכונות שלו. ואם אנחנו נמצאים בתוך האגואיזם שלנו בצורה לא הכרתית, ואנחנו חייבים לקבל את השפעת האור שמקדם אותנו להשפעה, ללא ההכנה המקדימה שלנו – אז כל שלבי ההתפתחות שלנו הם בדרך הייסורים.

רק לעיתים רחוקות ממתיקים לנו מעט את החיים ומקדמים אותנו לא בדרך של מכות. כך הטבע עוזר לנו ונותן לנו לעשות את זה באור החסדים. אבל בדרך כלל דוחפים אותנו מאחור להתפתחות על ידי מכות, ייסורים.

אם אתה מכין את עצמך כדי לקבל את צורות ההתפתחות העתידיות כרצויות (כי כל צורה חדשה היא השפעה גדולה יותר בהשוואה לצורה של היום) – אז הן לא ייראו לך כחושך גדול. בדומה לאותו החושך ואי הבהירות שאתה מרגיש עכשיו, כשאתה נמצא בירידה.

אך כשאתה תימצא בחושך, אתה לא תחשיב את זה כירידה. הלילה (אורתא) הוא הצד ההפוך של האור, שממנו אני הולך עכשיו אל הצד של הפנים ואז "לילה כיום יאיר". הכול תלוי בהכנה שלך, ואז אתה תתפוס את אותם השלבים בהבנה, בהכרה וברצון ותוכל לעבור אותם מהר יותר.

אתה קולט אותם מהר. אתה צריך להתעכב בכל מצב להתעכב עד שתעבד את המצב ותרגיש שאתה חייב לעבור למצב הבא. יתחילו כבר להתעורר בך רשימות מהמדרגה הבאה. כך אנחנו מתקדמים.

נקווה שבזכות ההכנה לכנס, ובכנס עצמו, אנחנו נשיג אור גדול, נעבד רשימות רבות ונבנה את הכלי במדרגה הרוחנית. זה באמת בידיים שלנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 06.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לפני האירוע החשוב ביותר בחיינו
לעקוף את עצמי
מתכוננים לצאת לדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest