דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכנה להתפתחות הנשמה

הכנה להתפתחות הנשמה

"כמו שלא יוכל לקיים גופו בעולם מבלי שיהיו בידו ידיעות בשיעור מסויים מסדרי הטבע הגשמיים, כמו ידיעות אלו המה סמים ממיתים, ואלו דברים שורפים ומזיקים, וכן ידיעה ואומד מה שבלב חברו אשר בלעדיהם אין לו זכות קיום בעולם החומרי." (בעל הסולם, "מבשרי אחזה אלוקי")

אנחנו כל הזמן שואפים לברר מה מועיל ומה מזיק לנו מסביבנו, להתקרב אל המועיל ולהתרחק מהמזיק.

"כמו כן ממש נשמתו של אדם אין לה זכות קיום בעולם הבא, זולת בהרכש לה שיעור ידיעות מסדרי טבע מערכות עולמות הרוחניים ושינוייהם וזווגיהם ותולדותיהם." מה מזיק, מה מועיל, לשם מה, איך? הודות לאוסף מסוים של ידע, האדם כבר יכול להתקיים בעולם העליון.

בעולם שלנו מספיק לאדם לדעת כמה חוקים פרימיטיביים של הטבע. נניח, אדם שחי ביער, יודע את אורח חייהם של בעלי החיים, הצמחים ויכול לחפור לעצמו מערה ולהסתתר בה. הוא מבין היכן הוא נמצא ובהתאם לזה הוא פועל ויודע איך לשמור על עצמו.

אותו הדבר קורה גם בעולם העליון. אם נשמתו של האדם לא רוכשת כמות מסוימת של ידע עליו, לפחות כמו אדם פרימיטיבי בעולם שלנו, אז היא לא תוכל להתקיים בעולם הרוחני. היא לא תגלה אותו, לא תרגיש אותו, לא תוכל להסתגל אליו. לכן עלינו לרכוש ידע מסוים, הרגלים וכוחות מסוימים, ואז נוכל להתקיים באופן עצמאי בעולם העליון בדיוק כמו בעולם שלנו.

חכמת הקבלה עוזרת לנו בזה. היא מקנה לנו תחושה של העולם העליון אבל רק כאשר אנחנו יכולים לעבוד איתו בצורה נכונה. תחילה אנחנו פשוט צריכים לדעת, מהו העולם העליון, באיזה אופן אנחנו יכולים להתקיים בתוכו, מהו שיתוף פעולה הדדי איתו, איך אנחנו משפיעים עליו והוא משפיע עלינו וכולי. זו ההכנה להתפתחות של הנשמה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 16.06.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest