דף הבית / אהבה / זוגיות / הכנה לברית הנישואין

הכנה לברית הנישואין

שאלה: כשבחנו את מערכת חינוך הילדים, הבדלנו בין השלבים מגיל אפס עד גיל שלוש, מגיל שלוש עד גיל שש וכולי. האם קיימים שלבים דומים ביחסים המשפחתיים?

תשובתי: הייתי מאוד ממליץ לכל הבחורות והבחורים לעבור בהכרח את הקורסים המיוחדים לפני הנישואין, שבהם ילמדו אותם הכול: אנטומיה, פיזיולוגיה, פסיכולוגיה, חינוך אינטגרלי. הייתי נותן להם זמן – עד שלא יקבלו תעודת גמר, לא הולכים לרבנות. שיסתדרו ביניהם איך שרוצים.

פשוט חבל, כמה אנרגיה, משאבים, בריאות, שלהם ושל הקרובים, אנשים מבזבזים על הניסיונות הכושלים של יצירת משפחה. בכל זאת זה משאיר את אותותיו.

עם כל מי שדיברתי, לכולם נשארות צלקות, במיוחד אם במשפחה יש ילדים. אתם מתגרשים, והילדים נשארים. הילדים מחשיבים את עזיבתו של האב כבגידה. מה שלא יהיה, אפילו שהוא יקדיש להם זמן יותר ממה שהיה מקדיש כשחי איתם, אפילו שיעמיס עליהם מתנות, בכל מקרה, הוא בוגד. אבל אם הוא חי במשפחה, אף על פי שלא מקדיש להם הרבה זמן ואפילו מעניש אותם, הוא קרוב להם.

את כל זה צריך להסביר לצעירים, "ללעוס" את זה טוב טוב, להראות להם קטעי תיאטרון מהחיים, כדי שהם ירגישו את זה על עצמם. ואז יופיע אצלם יחס אחר לחלוטין לאותה הברית שאליה הם נכנסים.

מתוך שיחה מס' 38 על החינוך האינטגרלי, 08.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה: שמחה או כפייה?
זה לא חיים, אלא דוגמאות על גבי דוגמאות
היחס כלפי החצי השני שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest