דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הכל מונע על ידי האהבה…

הכל מונע על ידי האהבה…

laitman_2009-09_2145_70.jpg

שאלה: מה מיוחד בספר הזוהר שהוא מזמין בתוכנו תגובות כל כך חזקות?

תשובתי: זה לא ספר – זהו מכשיר, שעל כפתוריו אתה לוחץ מבלי לדעת זאת בעצמך. וחוץ מזה, אנחנו לומדים את ספר הזוהר בקבוצה גדולה של אנשים מכל העולם. אנחנו מאוד שונים, אבל רוצים את אותו הדבר, ולכן אנחנו לוחצים חזק מאוד על הכפתורים האלה.

אנחנו פשוט לא תופסים זאת. תינוק, כשהוא צועק, הוא אינו מבין איזה מהומה הוא יוצר בבית. כי הרי המבוגר אינו יכול להתנתק ממנו, הצעקה מעוררת בו דאגה רבה. לילד גדול אתה יכול לומר: "לך לחדר שלך ואל תפריע לי!" ואילו עם תינוק בן חודש אינך יכול לנהוג באופן דומה – אתה מסתובב סביבו ויוצא מדעתך מרוב דאגה. דאגה זהה אנחנו גורמים לכוח העליון. כך פועל עלינו ספר הזוהר.

זה לא רק ספר – אתה נמצא במערכת שלמה של הבריאה, שאותה אתה מפעיל על ידי העיסוק בספר הזה והצעקה שבאה מהרצון לגלותו, בדומה לתינוק שמעורר את כולם ומאלץ את כולם לעבוד עבורו ולייצר בשבילו דברים, מזון, חיתולים, משחקים, רהיטים ועוד. האם הוא יודע מה הוא עושה? – לא! אבל כל העולם סובב סביב הצרכים שלו.

וברוחניות זה אותו הדבר. הכל מונע על ידי האהבה… אנחנו בעצמנו מבלי להבין זאת מפעילים מערכת שמתחילה בתגובה לפעול עלינו – אבל לא בהתאם לדרישה התינוקית והאגואיסטית שלנו, אלה ברכות ובחסד, ומלמדת ועוזרת לנו להתקדם להשפעה.

אתה נמצא בין שני כוחות: הכוח האגואיסטי העצמי – מלמטה, וכוח של האור המקיף – מלמעלה. הם לוחצים עליך משני הכיוונים ואתה מרגיש כמו בן שמיים וארץ. נכנסת למערכת של הכוח העליון בכך שפתחת את ספר הזוהר. זו מערכת שונה לחלוטין, וזה אומר שאתה הולך בדרך תורה, בדרך של האור.

עד אז התפתחת לפי ההכרחיות, בתהליך של האבולוציה, כמו כל הטבע. הרצון שלך ליהנות תמיד חיפש היכן יותר טוב ולאן לברוח מהמכות. אבל בזה לא התקדמת לעבר הבורא, אלה רק חיפשת לעצמך פינה נוחה יותר. כך הייתה ההתפתחות שלנו עד היום. עכשיו אתה מעורר על עצמך כוח אחר לחלוטין מלמעלה.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 04.02.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest