דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכל בינינו, ולא בשום מקום אחר

הכל בינינו, ולא בשום מקום אחר

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

אנחנו רוצים לגלות את הדרך לאלוקות, אל הטוב ומטיב, אל הכוח האחד הפועל בכל המציאות. חכמת הקבלה, זוהי שיטה לגילוי כוח הבורא, שאותו האדם חייב להשׂיג, בעודו חי בעולם הזה, כאן ועכשיו. לגלות את הטוב והמיטיב אנחנו יכולים רק מתוך שני הפכים. בכך שמרגישים, מודדים את הטוב והרע, קובעים ומגדירים את האחד ביחס לאחר.

אנחנו, הנבראים, לא יכולים להרגיש רק רע או רק טוב, הרגשות והמדידות שלנו תמיד נמצאות בין שני הכוחות האלה שמקנים לנו את רגש החיים, הקיום. ולכן, כדי לגלות, להרגיש את הבורא, אני קודם כל חייב להצטייד ב"כלים", ברצונות, שמרגישים את שני הניגודים: טוב ורע, מר ומתוק, פלוס ומינוס. אחר כך שני הקטבים האלה צריכים להפוך עבורי לכוח הבורא ולכוח המנוגד לו, כדי שבאמצעות שניהם אני אגלה, ארכוש מימד עליון ואתחיל לחיות בו.

כיצד ניתן לעשות זאת? שני הכוחות האלה פועלים בעולם אין סוף, כמו בתחילת הבריאה, כך גם בסופה. וגם אם בהתחלה השלמות נובעת מהבורא, אז בסוף היא באה מהנברא שסיים את תיקונו. שתי צורות שלמות אלה, שכבר קיימות באין סוף, יורדות בכוונה לעולם שלנו, ומעצבות בדרך מדרגות של עולמות עם כל צורות הסביבה החיצוניות שבהן הנשמה תצטרך לעלות ולהשתכלל, עד שתגלה את כוח הבורא, תתכלל, תידבק, תצטרף אליו. בסופו של דבר אנחנו רואים, שהעולם שלנו נברא בצורה מופלאה: הוא מרוחק באופן מקסימאלי מהשלמות הרוחנית ומהרמוניית הדבקות עם הבורא, אך מצד שני, למרות הריחוק המקסימאלי, בכל המרכיבים של העולם שלנו קיימים רק התנאים הנחוצים לעלייה רוחנית, ושום דבר חוץ מהם. צריך רק להשתמש באמצעים בדרך, ולהשיג את עולם אין סוף.

כיצד ניתן לגלות את הסדר הנכון הזה? כיצד אפשר לראות שכל העולם נחוץ לי? שאין בו שום דבר מיותר? כיצד אפשר לסדר את כל המרכיבים של העולם, בכך שאקנה לכל אחד מהם משקל וצביון נכונים? הרי אז אני אתחיל לעלות מהעולם הזה במדרגות רוחניות, ואסדר בצורה יותר ויותר נכונה את הכוחות, את פרטי התפיסה ואת התכונות בתוכי ובסביבה. ביחס הנכון שלי אני אבנה, אצור, ארכיב מהמרכיבים של העולם הזה עולם יותר ויותר עליון, עד שאשיג את האין סוף.

אז הנה, המקובלים אומרים לי, שהנקודה ההתחלתית, שממנה אני מתחיל בצורה נכונה לבנות את עצמי, זו הבנת העיקרון הבסיסי: שבכל מה שיקרה איתי בדרך אל האין סוף, את האין סוף עצמו, אני אגלה רק ביחס ההדדי בין בני האדם.

אם כעבור מספר שנים של לימוד, בכך שמשתתף בחיי הקבוצה ובהפצה, האדם מגיע לכזאת החלטה, אם מבין ותופס שהכל מיושׂם רק ביחסים ההדדיים בין בני האדם, אז בזה הוא דורך ונוגע ביסוד הסולם.

זה לא פשוט, מדובר על מצב בעל ערך רב. נדרשות שנים רבות של התפתחות לאחר הגעה לחכמת הקבלה, לפני שהאדם נוגע בחלק התחתון של הסולם. לכן בעל הסולם כותב במאמר "השלום בעולם": "טוב ורע נערכים ביחס שבפעולת הפרט כלפי החברה"

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 11.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך לתושב העולם הבא
אם הנשמה כואבת סימן שהיא יֵשְנה!
לחזור למלכות דאין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest