דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכירו את הסדנה – הכלי להתפתחות רוחנית

הכירו את הסדנה – הכלי להתפתחות רוחנית

בכל אחד מאיתנו קיים רצון ללמוד על החיים ולעשות אותם לטובים יותר. לשם כך קיים כלי עוצמתי שנקרא "סדנה". מה יש בה וכיצד היא משמשת כאמצעי להתפתחות ולהתעלות רוחנית?

הכול התחיל בשורש שלנו, בימי אברהם אבינו, שהעניק לאנשים שהתחברו אליו את המידע שביקשו לדעת: מהי מהות החיים ואיך לממש את עצמם בצורה המיטבית. אברהם לימד אותם שהכול אפשרי בחיים, ושהדרך להשיג זאת טמונה ביחסים בין בני האדם. האושר מושג לא בכניסה פנימה ובחיבור אל עצמי, אלא ביציאה מעצמי ובחיבור אל האחר.

אברהם לימד אותם את חכמת החיבור בין בני האדם, היא היא – חכמת הקבלה. דרך מימוש הכלל "ואהבת לרעך כמוך", דרך אהבת הזולת, אפשר להגיע לחיבור עם הזולת וכך להתעלות מעל האגו, מעל הרגשת הפירוד. כאן טמון המפתח לאושר שאנו תרים אחריו כל חיינו.

אותו חיבור מתממש במערכת שכולנו משתייכים אליה – האנושות כולה. כאשר אנחנו מתחילים להרגיש את המערכת הזו, נפתח בפנינו עולם מלא רגש, עוצמה והתפעלות. מה מיוחד בחיבור שבעזרתו אנחנו בונים מחדש את האנושות כגוף רוחני אחד? לפי חכמת הקבלה, בכל אחד מאיתנו יש חלקיק מהגוף האחד הזה, רסיס מאותה נשמה כללית הנקראת "אדם", ולכן כל המגמה שלנו היא להתחבר עד שהגופים הפיזיים לא יהוו מחיצה בינינו ונהיה לגוף רוחני אחד, למערכת אחת גדולה שבה נגלה כוח הבורא – הכוח העליון. האמצעי לגלות זאת היא הסדנה, המעגל.

הכוח שבמעגל

איך מתחברים, או איך מתנהלת הסדנה? מתיישבים במעגל של עשרה אנשים ומשוחחים. השיח מתנהל לפי כללים מסוימים: זכות הדיבור ניתנת למי שאוחז בחפץ דיבור, ושאר הנוכחים מקשיבים לו מכל הלב. מדברים בתמציתיות, רק מוסיפים על דברי האחר, לא קוטעים ולא סותרים זה את זה, וודאי שלא מתווכחים, כי אין חשובים יותר וחשובים פחות – כולם שווים וחשובים מאוד. נושאי השיחה יכולים להיות מגוונים. כללי השיח הם שמאפשרים לחיבור להתייצב ולקבל צורה שבה ניתן לחוש את אותו כוח מיוחד.

בחיבור עם תשעה אנשים נוספים יש כוח מיוחד, לכן פחות חשוב על מה נדבר, אלא העיקר שנשים במרכז המעגל את הקשר בינינו, ונשתדל להתחבר יחד מעל האגו המפריד בינינו. הרעיון הוא לחזור להיות "כאיש אחד בלב אחד", להרגיש כמשפחה אחת. תארו לעצמכם את המצב שעלינו לשאוף להגיע אליו: מצב שבו כולם – כל האנושות סביב כדור הארץ – מרגישים את כולם, כולם בקשר עם כולם.

המטרה: עולם עגול אחד

בימינו הולכת ומתגלה עובדת היותנו חלק מעולם אחד עגול, עולם אינטגרלי שכל חלקיו קשורים זה לזה. אלא שככל שאנחנו מתפתחים מתגלות צרות גדולות יותר, שמבטאות יחסים של ריחוק וחוסר קשר – אנחנו הולכים ומתרחקים מהמגמה של הטבע להיות מחוברים במערכת אחת. כאשר כל אחד מאיתנו ירגיש שייכות ויכיר בתרומתו הייחודית למערכת, לא יהיה עוד מקום להתגוששות, לפירוד ולריחוק, אלא לעבודה משותפת למען אותה מטרה, שבה טמון האושר של כולנו.

המיוחד בסדנה הוא שכל אחד מהמשתתפים בה "יוצא מתוך עצמו" לעבר החיבור עם האחרים. בסדנה בעצם מתממש הקשר עם הזולת, "ואהבת לרעך כמוך", מאהבת הבריות לאהבה הכללית, גילוי כוח עליון שמנהל את הכול, וכך בהדרגה האדם מגלה בסדנה מציאות נצחית.

השאלות הנשאלות במעגל – כולן קשורות לחיבור, למבנה שעלינו להשיג. השאלה מופנית לכולם, ועל המשתתפים לחשוב כל הזמן איך הם מממשים חיבור במרכז המעגל שלהם. והאגו, ככוח נגדי, עוזר לנו בכך שהוא נותן לנו כוח לעלות מעליו.

להתבונן למרכז המעגל

ההתבוננות למרכז המעגל מתחדדת כשכל חבר היושב במעגל חושב בלבו איך לבטל את האגו ומעליו להתחבר עם כולם, איך להשפיע לכולם, איך לתת להם, איך לעשות מעצמו הקטן מכל החברים במעגל ולעזור להם להתחבר, איך לשרת אותם כך שיתחברו יחד.

כשפועלים כך, בתוך החיבור במעגל מתגלה תוצאה יפה – מתחילים להרגיש כוח עליון. הסדנה והשאלות שנשאלות בה, מכוונות את כל משתתפי המעגל לעשות מעצמם כלי לגילוי הכוח העליון, לגילוי כוח האהבה וההשפעה.

חכמת הקבלה פתוחה בימינו לכול, והיא השיטה לגילוי הכוח שמנהל את המציאות כולה, לניהול חיינו ללא רבב ולהבאת האנושות כולה אל המצב השלם והנצחי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", מס' 510, 25.1.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest